Større indflydelse til kvinder i teknologi branchen
Hjem KVINDER PÅ KANALEN Større indflydelse til kvinder i teknologi branchen

Større indflydelse til kvinder i teknologi branchen

Af Redaktionen

[KVINDER PÅ KANALEN] ABAX har indledt et nyt træningsprogram til de kvindelige medarbejdere med det formål at styrke kvinder i organisationen og i teknologibranchen.

Større indflydelse til kvinder i teknologi branchen 1

Noora Väänänen, Marketing Koordinator i ABAX Finland og deltager i The Girl Power Initiative

ABAX, som er den ledende telematik udbyder I Europa, tror stærkt på at ligestilling blandt medarbejdere er en vigtig del for virksomheden. 40% af ABAX’ medarbejdere er kvinder, dog er der i dag kun to kvinder repræsenteret i ledelsen.

Med dette i tankerne har ABAX udviklet et nyt træningsprogram for kvinder, “The Girl Power Initiative”. Formålet med det nye program er, at identificere og udvikle kvinder med lederskabspotentiale i organisationen. Det endelige mål er, at fremme og skabe et kønsneutralt erhversklima i ABAX.

”Dette initiativ er en del af et ønske om at få flere kvinder i lederstillinger, eftersom vi ved at grupper der består af både kvinder og mænd er både mere intelligente og profitable”, siger Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer i ABAX Group.

”Kvinder er generelt også bedre til at se de tre forskellige perspektiver i de fleste organisationer; medarbejderne, kunderne og ejerne.

The Girl Power Initiative er et et-årigt program der giver deltagerne faglig og personlig udvikling. Det omfatter også bestyrelsesmedlemskab i datterselskaber og andre ledelsesuddannelsesmuligheder.

Kvindelige medarbejdere i ABAX fik mulighed for at ansøge eller udnævne en kollega til programmet, og i alt 16 kvinder fra 24-46 år blev valgt til at deltage i programmet.

”Jeg ansøgte til The Girl Power Initiative, fordi jeg synes det er en fantastisk mulighed for personlig og professional udvikling, mulighed for at netværke med andre kvinder og lære mere om ABAX forretningen. Jeg er stolt af at være en del af en gruppe intelligente kvinder”, siger Noora Väänänen, Marketing Koordinator i ABAX Finland.

”Vi har haft en god start på dette træningsprogram, og jeg ser frem til at se hvordan deltagerne udvikler sig og tager en ny og anden rolle i både deres eksisterende job og i virksomheden som helhed”, siger Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer i ABAX Group.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>