TCS er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verden
Hjem TCS Tata Consultancy Services er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verden

Tata Consultancy Services er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verden

Af Redaktionen

Tata Consultancy Services’ brandværdi voksede med 1,8 milliarder USD i løbet af det foregående år og ligger nu nummer to på Brand Finance 2022-ranglisten

Årsagen til TCS‘ værdiøgning skyldes kundekapital, stærke finansielle forhold og investeringer i selskabet

TCS er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verdenTata Consultancy Services (TCS), er det næstmest værdifulde brand i IT-servicesektoren globalt, ifølge Brand Finance, verdens førende brandvurderingsfirma.

Ifølge Brand Finance’s ”2022 Global 500 IT Services Ranking”-rapport øgede TCS sin brandværdi med 1,844 milliarder USD (12,5 %) til 16,786 milliarder USD i løbet af de sidste 12 måneder. Denne vækst tilskrives virksomhedens investeringer i både selskabet og dets ansatte, kundeegenkapital og stærke økonomiske resultater.

TCS har gjort en konsekvent, langsigtet indsats i løbet af det sidste årti for at øge sin brandværdi, herunder investering i store firmasponsorater. Alene i 2021 føjede det TCS London Marathon og TCS Toronto Waterfront Marathon til sin liste over 11 løbssponsorater, annoncerede sit partnerskab med Jaguar TCS-racerteamet i Formel-E-motorsport, og rykkede ind i golf i samarbejdet med Dutch Open.

Virksomheden har yderligere investeret i sit brand ved at udvikle sit ’Building on Belief’-kodeks, som er en formulering af både selskabets mission og forhold til sine kunder.

TCS’ vedvarende investeringer i at opbygge dybe kapaciteter inden for nye teknologier, forskning og innovation, intellektuel ejendomsret og kundespecifik kontekstuel viden har gjort det til den foretrukne vækst- og transformationspartner for førende virksomheder over hele verden. Stærk omsætningsvækst i 2021 fik TCS til at krydse en vigtig milepæl, da selskabet nåede $25 milliarder i omsætning for første gang med en brancheførende overskudsgrad på over 25 %.

David Haigh, administrerende direktør og bestyrelsesformand, Brand Finance, siger: “TCS fortsætter med at stige op på ranglisten for it-tjenester for at blive det næstmest værdifulde brand i sektoren for første gang. Denne flotte præstation er resultatet af stærk økonomisk vækst, stærke og løbende investeringer i en ny global brandpositionering sidste år. TCS’ fokuserede forpligtelse til at betjene sine medarbejderes, kunders og lokalsamfunds behov driver brandets imponerende vækst. Tillykke til TCS!”

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>