TCS opnår topplacering i international kundetilfredshedsundersøgelse
Hjem NYHEDER TCS opnår topplacering i international kundetilfredshedsundersøgelse

TCS opnår topplacering i international kundetilfredshedsundersøgelse

Af Redaktionen

Tata Consultancy Services indtager topplacering inden for kundetilfredshed blandt IT-virksomheder i Danmark.

TCS opnår topplacering i international kundetilfredshedsundersøgelse

Det viser den omfattende internationale undersøgelse ’The 2021 Nordic IT Sourcing Study’, som Whitelane Research og PA Consulting står bag. I Norden og Europa ligger TCS nummer 1.

Den førende globale it-service-, konsulent- og business solutions-virksomhed Tata Consultancy Services (TCS) har meget tilfredse kunder i Danmark. Der står klart, efter resultaterne af en international undersøgelse af kundetilfredshed blandt it-virksomheder er blevet offentliggjort. Her ligger TCS Danmark næsten i top med en score på 77 procent, kun slået af virksomheden Accenture med 78 procent.

”Jeg er utroligt stolt af, at vi trods et vanskeligt og uforudsigeligt år, har formået at fastholde vores status som en af de bedste it-virksomheder i Danmark, når det kommer til kundetilfredshed. Det er et bevis på, at vi har formået at levere service af højeste kvalitet, selvom mange har gjort det fra hjemmekontoret. For mig er det et tydeligt vidnesbyrd om, at agile, digitale løsninger er vejen frem – både for vores kunder og her i TCS,” fortæller Ruchikar Dalela, landechef for TCS Danmark.

Undersøgelsen ’The 2021 Nordic IT Sourcing Study’ er foretaget af Whitelane Research i samarbejde med PA Consulting og er med sine mere end 1.400 undersøgte kontakter den største, selvstændige undersøgelse af IT-serviceleverandører i Europa.

I undersøgelsen er it-virksomhederne bedømt på ni forskellige kriterier inden for service, kundeforhold, handel og transformation. Udover en flot placering i Danmark, indtager TCS førstepladsen i Norden og i Europa. Det er 12. gang, at TCS rangerer som nummer 1 blandt it-virksomheder i Norden.

Agilitet og tillidsfulde relationer er nøglen til høj kundetilfredshed

Resultaterne kommer i en periode, hvor mange organisationer har været særligt udfordret pga. coronakrisen. Øget digitalisering og hurtig omstilling til hjemmekontorer har været realiteten for de fleste, og her har TCS’ fleksibilitet, agilitet og tillidsfulde relation til kunderne været afgørende, fortæller Head of Sourcing i Whitelane Research, Jef Loos.

TCS har været i stand til at styrke sin position, i en tid hvor hjemmearbejde fra den ene dag til den anden er blevet normalen. Det er en bemærkelsesværdig præstation og et resultat af tillidsfulde relationer til kunderne og nogle dedikerede medarbejderne,” fortæller Jef Loos, Head of Sourcing i Whitelane Research og fortsætter:

TCS har vist, hvad de kan opnå ved altid at tilpasse sig efterspørgslen på markedet. Endnu engang løfter de barren for IT-services i Norden.”

I virksomheden Pandora bekræftes TCS’ indsats som afgørende for at lykkes i en vanskelig tid:

”TCS er en partner i ordets bogstavelige betydning. De har hjulpet os med at bygge et stærkt og modent fundament for vores ambitiøse vækstprogram og har samtidig bidraget med uvurderlig viden, som har hjulpet os med at lykkes på et yderst dynamisk marked,” fortæller Christa Wulffsberg, VP, IT Operations Pandora, Danmark.

Det er ikke kun kunderne, der er tilfredse med TCS i Danmark. TCS Danmark modtog tidligere på året en udmærkelse som Top Employer af det uafhængige HR-agentur The Top Employer Institute. Det var ottende gang, TCS Danmark fik den udmærkelse.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>