Teknologivalg og en moden forretningsstrategi sætter rammerne for lønsomhed og tiltrækning af medarbejdere
Hjem Nyheder Teknologi og en moden forretningsstrategi sætter rammerne for lønsomhed og tiltrækning af medarbejdere

Teknologi og en moden forretningsstrategi sætter rammerne for lønsomhed og tiltrækning af medarbejdere

Af Redaktionen

Rekruttering og mangel på talent er store udfordringer i de kommende år.

Hybride arbejdsmodeller og arbejdsmiljø er allerede nøgleområder for de mest modne organisationer.

Teknologi og en strategi for tiltrækning og fastholdelse er nøglen til at sikre lønsomhed.

Unit4, en førende aktør inden for cloud-baserede virksomhedsapplikationer til medarbejderfokuserede organisationer, præsenterer i dag resultaterne af en ny og omfattende global undersøgelse, Business Future Index. Undersøgelsen er baseret på svar fra 3.350 beslutningstagere i elleve lande og viser klare sammenhænge mellem en moden forretningsstrategi i forhold til at tiltrække og fastholde medarbejdere og øget lønsomhed.

Undersøgelsen er baseret på en særlig modenhedsmodel, der evaluerer forretningsmodenhed ved at vurdere en række parametre såsom forretningsplanlægning og udvikling, konkurrenceevne, rekruttering og evne til at fastholde personale, teknologimodenhed, og hvordan man møder bæredygtighed.

– Modenhedsmodellen viser tydeligt, at hvis organisationer skal kunne udvikle sig på trods af mangel på medarbejdere, skal de sikre, at de bliver mere fleksible og omstillingsparate, og det betyder, at man er parat til at tage risici og blive mere innovative, siger Anders Holm Jørgensen, Country Leader hos Unit 4.

Han mener, at den rolle, som teknologien spiller for at muliggøre denne organisatoriske og kulturelle forandring, vil være afgørende for succes.

Teknologivalg og en moden forretningsstrategi sætter rammerne for lønsomhed og tiltrækning af medarbejdere

Undersøgelsen viser, at det, der opfattes som de største udfordringer for at nå deres organisations mål i de kommende år, er at fastholde medarbejdere, mangel på talent og risikoen for at blive slået ud af virkningerne af pandemien.

Rapporten viser også, at mange organisationers hovedfokus i det kommende år er at forbedre og udvikle effektiviteten i organisationen, dernæst at forbedre og udvikle kundeoplevelser og kundeengagement. For det tredje prioriteres at øge værdien fra eksisterende kunder.

Den laveste prioritet på alle markeder er udvikling af nye produkter og tjenester, omskoling (kompetenceudvikling) af medarbejdere og fusioner og opkøb.

Teknologien, som de adspurgte organisationer vælger at prioritere, er værktøjer til datahåndtering, efterfulgt af værktøjer til realtidsrapportering, cloud-migrering og automatisering af arbejdsgange. Sidst af de udvalgte teknologiområder, kommer teknologier til kunstig intelligens og maskinlæring.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>