Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år
Hjem NYHEDER Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år

Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år

Af Redaktionen

Telenor-koncernen offentliggør resultatet for årets første kvartal i 2021.

Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år

Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor Danmark

Med fortsat kunde- og omsætningsvækst samt en EBITDA-indtjening på 264 millioner danske kroner opnår Telenor Danmark et yderst tilfredsstillende resultat i årets første kvartal. Indtjeningen stiger 14% sammenlignet med året før og er den højeste i otte år. Dette skyldes, at Telenor i dag arbejder mere værdibaseret og har en kundevækst på 38.000 mobilkunder sammenlignet med 1. kvartal sidste år. Den sunde finansielle balance resulterer i en indtjeningsgrad på 28%.

”Vi leverer på vores nye strategi og vækster på alle centrale nøgletal i kvartalet. Vi ser vækst på både top- og bundlinje og byder samtidig 5.000 nye mobilkunder velkommen. Med en indtjeningsfremgang på 14% sammenlignet med sidste år, kommer vi ud af første kvartal med en indtjening på 264 mio. kr., hvilket er det bedste vi har set i otte år. Dét bekræfter mig i, at vores strategi om kontinuerligt at skabe mere reel værdi for kunderne er den rette, mens vi samtidig eksekverer på ambitionen om fuld digitalisering af alle processer og automatisering af netværksdriften,” udtaler Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Telenor har valgt at differentiere sig i markedet ved at inkludere tryghedsskabende services i abonnementerne. Sidste år lancerede Telenor Skærmskift og senest har selskabet med NetSikker inkluderet juridisk bistand og rådgivning i privatkundernes abonnement, så de kan få hjælp, hvis de udsættes for digitale krænkelser.

Vækst i bredbåndsforretningen
Takket være Telenors internetsatsning, MaxSpeed, og den årelange kamp for at få åbnet de danske fibernet, så vækster bredbåndsforretning samtidig med 4.000 nye internetkunder, og Telenor øger omsætningen med 7% sammenlignet med første kvartal sidste år.

”Vi har arbejdet målrettet med at skabe bedre bredbåndsløsninger og mere valgfrihed til vores kunder, og derfor glæder det mig, at vi er lykkes med at transformere en dalende DSL-forretning til en bredbåndsforretning i vækst. Dette skyldes et fokus på at levere de bedste højhastighedsprodukter. Alene andelen af kunder med fiberforbindelser hos Telenor er steget med 500% på blot et år, og vi er langt fra færdige med at udvide vores dækningsområder, fortsætter Lars Thomsen.

Modernisering af netværket
Ved den fornyeligt afsluttede frekvensauktion har Telenor erhvervet rigeligt med frekvenser til at sikre Telenors 1.7 mio. mobilkunder endnu bedre dækning og understøtte moderniseringen af netværket og fortløbende 5G-udrulning.

Nøgletal fra Telenor Danmark Q1 2020 Q1 2021
EBiTDA-indtjening 232 mio. danske kr. 264 mio. danske kr.
Omsætning 910 mio. danske kr. 948 mio. danske kr.
Kundefremgang mobil 5.000
Kundefremgang bredbånd 4.000

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>