Telia replay kåret til bedste digitale service
Hjem Event Telia replay kåret til bedste digitale service

Telia replay kåret til bedste digitale service

Af Redaktionen

Fredag aften vandt Telia Replay den nystiftede SPOT:ON Activation Award i kategorien SPORT ved en stor prisfest på Marriott Hotel i København.

Telia replay kåret til bedste digitale service 1

Claus Berthou Madsen fra Telia (nr. 2 fra venstre) har været en af de drivende kræfter bag Telia Replay. Fredag aften var han på scenen for at modtage en pris for den digitale service. Her ses man med holdet bag Telia Replay

Siden februar i år har publikum i Telia Parken haft mulighed for at gense udvalgte højdepunkter fra kampen på deres smartphones – allerede få sekunder efter, at situationen har udspillet sig nede på banen. Publikum har taget rigtig godt Telia Replay, og nu har den mobile service vundet den danske SPOT:ON Activation Award.

Telia Replay vandt prisen på baggrund af sit innovative og brugervenlige design. Som dommerkomitéen skrev i nomineringsteksten:

Med afsæt i et stærkt partnerskab mellem Telia Danmark og F.C. København er ”TELIA REPLAY” en velfortjent vinder af årets ”Sport” Award. Via digital teknologi styrkes Live-oplevelsen for tilskuerne i TELIA Parken på en ny måde, der ikke er set før i Danmark.

Forstørre – ikke forstyrre
Telia Replay handler om at styrke live-oplevelsen til en fodboldkamp. Med denne unikke service går publikum aldrig glip af et højdepunkt fra kampen – og de får mulighed for efterfølgende kvalificeret at diskutere fx kvaliteten af en scoring, retfærdigheden af en offside-kendelse eller nyde skønheden i en perfekt tackling. Fokus er således at forstørre live-oplevelsen gennem en digital service, ikke forstyrre den.

Telia Replay er udviklet i et samarbejde mellem Telia Danmark, F.C. København og det svenske digitalbureau Cygate. Dermed aktiverer den innovative service Telias partnerskab med F.C. København og nationalarenaen.

”Et centralt fokuspunkt for Telia er den accelererende digitalisering af det moderne samfund og vores rolle i denne proces som udbyder af mobilservices. Derfor er udvikling af digitale værktøjer i partnerskaber og sponsorater et vigtigt indsatsområde for os – og det er lige præcis, hvad Telia Replay er udtryk for,” siger Telias Claus Berthou Madsen, der har været en af de drivende kræfter bag udviklingen af Telia Replay.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>