Trafikken til amerikanske onlinebutikker øget med 82 procent
Hjem NYHEDER Trafikken til amerikanske onlinebutikker øget med 82 procent

Trafikken til amerikanske onlinebutikker øget med 82 procent

Af Redaktionen

Mens bl.a. Dansk Erhverv herhjemme forudser den største julehandel for webbutikkerne nogensinde, så er det tendensen til øget onlinehandel på ingen måde enestående for Danmark.

Trafikken til amerikanske onlinebutikker øget med 82 procentEn ny analyse fra Verizon Business viser således, at trafikken til amerikanske online-butikker er øget md 82 procent i forhold til sidste år.

Samtidig er antallet af besøgende i de amerikanske indkøbscentre er faldet med 20 procent sammenlignet med sidste år. Dog har de nu 59 procent flere besøgende, end da COVID-19-restriktionerne i USA toppede i april.

Ifølge den 7. udgave af Verizon Business’ gennemgang af trends inden for detailhandlen – Verizon Business Retail Trends Report – er e-handlen i månederne op mod jul steget tidligt i år. Samtidig bekræfter rapporten, at COVID-19-begrænsningerne og de problemer, der er forårsaget af pandemien, kan knyttes til en generel stigning i e-handlen.

Handlen i e-butikkerne blomstrer, viser trafikken til 20 af de 100 bedste butikker, ifølge National Retail Federation i USA (NRF), der har sammenlignet den første uge i november 2019 med den samme uge i år. Datatrafikken er øget med 82 procent i den første uge af november sammenlignet med sidste år.

På samme tid er besøgende til USAs største indkøbscentre faldet dramatisk. Verizons målinger af overførsler af datasessioner (som sker, når folk bevæger sig, fx kører eller går) i første uge af november 2019 sammenlignet med første uge af november 2020, tegner følgende billede:

  • Folk bevæger sig 20 procent ​​mindre i og omkring indkøbscentre, end de gjorde i begyndelsen af ​​november sidste år.
  • Folk bevæger sig 59 procent mere i og omkring indkøbscentre end de gjorde, da pandemibegrænsningerne var hårdest i april 2020.

“Vores rapport bekræfter, hvad vi også forventede, at den klare bevægelse fra handel i fysiske butikker over til e-handel fortsætter,” siger Michele Dupre, VP for Sales Vertical Markets, Retail and Hospitality hos Verizon Business. ”Det overraskende og lovende for den fysiske detailhandel er, at selv om bevægelserne omkring indkøbscentre er faldet i forhold til sidste år, så er den også stegte med ikke mindre end 59 procent, siden Covid-19-begrænsningerne var på deres hårdeste.”

Verizon går sammen med partnere for at udvikle nye løsninger og revolutionere detailhandlen

Købsvaner og -mønstre ved online-handel har løbende været under forandring. Og med fremkomsten af ​​5G-teknologien og Mobile Edge Compute-teknologien er der åbnet op for mange nye muligheder, når detailhandlere skal øge salget yderligere og forbedre kundeinteraktion:

  • Hologrammer – ’levende’ repræsentanter for den digitale kundeservice og som en del af butikkernes kommunikation og markedsføring.
  • Augmented Reality – øjeblikkelig og dyb adgang til produktinformation via en augmented reality (AR) -applikation på forbrugernes smartphone eller anden kompatibel enhed.
  • Prøverum med Virtuel Reality – gør det muligt at prøve tøj derhjemme.
  • Virtual Reality – giver store muligheder for detaljeret produktvisualisering via AR- og VR-oplevelser.
  • Bevægelsesanalyser i fysiske butikker – nye muligheder for at analysere folks bevægelsesmønstre og de områder i fysiske butikker, hvor kunder stopper op og dvæler. Kan bruges til at udvikle dynamiske grundplaner og skærme, der maksimerer produktpositionering.
  • Øget brug af datavisualisering og sensorer – forbedrede mulighede for  at behandle, administrere og overvåge lagre i realtid.
  • Opret digital skiltning til detailmiljøer – gør det muligt at opdatere i realtid.
  • Datastyring i realtid – optimering af effektiviteten hele vejen fra salg til levering.

”For at kunne overleve og vokse i disse meget omskiftelige tider er det vigtigt for detailhandlere at indarbejde nye måder at interagere med deres kunder og drive deres forretning på. Vi arbejder sammen med detailhandlere på at udvide grænserne for, hvad der er muligt i fremtiden, i kraft af Verizons stærke 5G-netværk, ”siger Dupre.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>