Verizon Business og Deloitte indgår samarbejde om en digital platform for 5G og mobile edge computing (MEC), der giver detailhandlere mulighed for at effektivisere driften og udvikle kundeoplevelsen.
Den innovative platform kan analysere in-store data i næsten realtid og derigennem forbedre kundeengagement, lagereffektivitet og produktiviteten i øvrigt.
Verizons 5G-netværk og MEC kombineret med avancerede teknologier såsom videokameraer, sensorbaseret analyse, kunstig intelligens (AI) og augmented reality (AR) udgør de grundlæggende elementer i detail-platformen. I forlængelse af Deloittes erfaring inden for detailhandel og tilknyttede løsninger har de to organisationer udviklet en række brugercases, der kan aktiveres af platformen, og som kan bruges til at øge værdien af back-office-integration af applikationer og derigennem skabe bedre resultater og ROI.
Verizon Business og Deloitte samarbejder med SAP om at integrere SAPs innovative softwarepakke i platformen, herunder SAP Customer Activity Repository og SAP S / 4HANA®. Implementering af disse teknologier kan skabe bæredygtige forbedringer og bidrage til bedre resultater for detailhandlere, når det gælder områder som indtægter, antal solgte varer og driftsmarginer.
“Vi har set frem til at kunne løfte sløret for dette innovative detail-samarbejde med Deloitte og SAP,” siger Tami Erwin, CEO, Verizon Business. ”Vi går ind i en ny æra af teknologiledet udvikling samtidig med, at detailhandlere over en bred kam ønsker at fremskynde deres digitale transformation, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelserne. Vi er klar til at åbne dørene til Verizons transformative 5G og mobile edge computing-platform, og vi ser frem til at hjælpe vores kunder med at gentænke alt fra medarbejderoplevelse over forsyningskæder til kundeoplevelser.”
En af de mange brugercases, der er udviklet, anvender såkaldt actionable intelligence i næsten real-tid til at håndtere situationer, hvor varer er udsolgt eller udgået fra lageret. Her sørger platformen for automatisk at sende besked om behov for bestilling af yderligere varer til butiksansatte og til distributionscentre. Det kan hjælpe detailhandlere med at styrke salget, med at forbedre deres marginer og med at give associerede virksomheder bedre mulighed for at engagere sig med kunder, når de ikke behøver at bruge så meget tid på lagerstyring.