Vores engagement i velgørenhed: fra kampen mod kræft til finansiering af uddannelse

Partnerskaber er meget vigtige for Brother og afspejler i høj grad Brothers motto “At your side”.

Cool Earth Director, Matthew Owen og Brother International Europe Director of Marketing & CSR Officer, Luc Godard

Vi har hundreder af initiativer i gang over hele Europa.

Vi engagerer os i stigende grad i velgørenhed, og fokus er forskelligt fra land til land.

Det kan være alt fra at donere blod til at indsamle penge til kræftforskning, men alle initiativer er i høj grad til gavn for lokalsamfundet.

I forbindelse med den internationale dag for velgørenhed den 5. september ser vi på en håndfuld partnerskaber fra vores kontorer rundt om i Europa, som giver mennesker i det pågældende land et bedre liv.

1.    Stafet verdens rundt

Som en del af Brothers årlige internationale Golden Ring Project deltager lokale kontorer i løb for at indsamle penge til velgørenhed med fokus på kræft.

Sidste år var over 4.000 medarbejdere fra 20 Brother-kontorer i hele verden involveret. Som en del af dette initiativ deltog 23 medarbejdere fra Brother France i det 17. Odyssea-løb i Paris og indsamlede vigtige midler til Gustave Roussy, et førende kræftforskningsinstitut. Beløbet gik til udvikling af personlig behandling for brystkræft. Løbet havde i alt 37.500 deltagere og indsamlede i alt 520.000 euro.

I år deltog medarbejdere fra Brothers europæiske hovedkvarter i et 24-timers stafetløb, hvor de skiftedes til at løbe og gå hele dagen og natten. Teamet fik i alt målt næsten en halv million skridt og indsamlede over 4.500 pund, langt over målet på 2.000 pund.

2.    Donationer, der redder liv

Tal fra Verdenssundhedsorganisationen viser, at 90% af dem, der er egnede som bloddonorer, ikke donerer blod. Brother Industries Slovakia og Brothers team i Tjekkiet gør deres bedste for at tackle problemet ved at afholde bloddonations-events for deres medarbejdere og lokalsamfundet. Teamet har samarbejdet med et hospital i Brno og har doneret velfortjente lotterigevinster til bloddonorer.

Brother Industries Slovakia har samarbejdet med den slovakiske  blodtransfusionsservice i 11 år. De afholder fortsat 3-4 blodtapningssessioner om året. Hver session kan indsamle 14-24 liter blod.

3.    Børnehjem

Brothers team i Rusland foretager to gange årligt donationer til lokale børnehjem. Donationerne giver børn et sikkert hjem og adgang til dagligdags fornødenheder.

Brother Russia har et særligt tæt samarbejde med Fond Vera, en velgørenhedsfond for terminalt syge. De har leveret hospiceudstyr, bl.a. plejeprodukter til sengeliggende og transportudstyr, og Brother-produkter som printere og blækpatroner. Lokale Brother-medarbejdere bliver også involveret som frivillige og indsamler jævnligt husholdningsudstyr, konfekture, snacks og donationer.

4.    Uddannelsesmuligheder

Brother Ireland sponsorerer på tredje år adgangsprogrammet til Dublin City University, som giver mindrebemidlede unge mulighed for at få en gratis universitetsuddannelse.

5.    Sammen om Cool Earth

I over 10 år har Brother Europe støttet Cool Earth, en nonprofit-organisation i Storbritannien, som arbejder for at beskytte og bevare naturmiljøet i Amazonas.

Partnerskabet bevarer regnskov, beskytter truede dyrearter og gør et stort arbejde for at reducere CO2-niveauet.

Brothers europæiske salgskontorer arbejder også med initiativet. De indsamler og genanvender brugte blækpatroner og tonere for at fremme “Cool Earth Eco-Rewards”-initiativet. Det finansierer aktiviteter med fokus på forebyggelse af global opvarmning.

6.    Ind på arbejdsmarkedet

Brother Swizerland samarbejder med Welcome to School, en nonprofit-organisation, som hjælper unge flygtninge med at blive integreret i samfundet og dermed med at komme ind på arbejdsmarkedet.

Kontoret donerede en ny Brother printer og 1.000 CHF, som gav mulighed for at ansætte flere lærere til 60 elever og 10 timers ekstra undervisning om dagen.

7.    Velgørenhedsmål

Fodbold er den mest populære sport i Europa og spiller ikke overraskende en væsentlig rolle i mange CSR-initiativer.

Brother Italy støtter Playmore, en nonprofit-velgørenhedsorganisation, som stiller sportsfaciliteter og undervisning til rådighed for at opmuntre handicappede piger og drenge til at dyrke sport. I 2018 stillede medarbejdere fra Brother op i en fodboldturnering og spillede mod drengenes fodboldhold.

Brother Industries UK sponsorerer Wrexham Football Club, hvilket er med til at holde klubben i live, da den siden 2011 har været ejet af supporterne.

8.    Sykurser for kommende generationer

Brother Industrial Machine Handling i Tyskland stillede symaskiner til rådighed på en lokal gymnasieskole, som ikke havde penge til at købe udstyr af ordentlig kvalitet. Skolen ønskede at tilbyde et sjovt sykursus for at lære unge at sy, noget som de kan have glæde af hele livet. Det lykkedes med Brothers hjælp.

9.    Perfekt harmoni

Brother International Europe og Brother UK har i mange år støttet Manchesters ansete Hallé Concerts Society. Orkestret, som blev dannet i 1858, anses som et af Storbritanniens  bedste symfoniorkestre med en fornem historie med roste koncerter over hele verden.

Dette er blot nogle af de mange aktiviteter i Europa. Vores partnerskaber inden for velgørenhed er meget forskelligartede og afspejler mangfoldigheden i vores kontorer på kontinentet. Vi er meget stolte af den passion og kreativitet, vores kolleger udviser for at støtte så mange gode sager.

Sammen gør vi “At your side” til langt mere end et motto.