Konica Minolta har den 11. oktober købt Nextagenda, der leverer løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi af data.

Fra venstre: Kaspar Bøgh Christensen, Morten Wesenberg, Lars Wörzner og Mads Rørdam
Løsninger der har fokus på den datadrevne agenda, herunder bl.a. Modern Datawarehousing, Business Intelligence (BI), Advanced Analytics og Customer Relationship Management (CRM). Nextagenda er baseret i København og Aarhus, hvor det er lykkedes virksomheden at opbygge en imponerende portefølje af tjenester, der supplerer Konica Minoltas tilbud til de nordeuropæiske kunder. Købet er en naturlig fortsættelse af Konica Minoltas strategiske fokus på datadrevne løsninger, der tilfører merværdi til kundernes digitale transformation.
Konica Minolta er på en målrettet rejse mod at blive en 360-graders partner inden for alle typer datadrevne tjenester. Især i Nordeuropa har dette resulteret i en betydelig vækst og kundetilgang i helt nye markedssegmenter. Overtagelsen af Nextagenda er derfor et logisk trin og en interessant tilføjelse af nye kompetencer, der kan tilføre kundeløsningerne yderligere værdi. En aftale blev underskrevet den 11. oktober, og begge parter ser frem til at udnytte den nye synergi.
Nextagenda blev grundlagt for 5 år siden ud fra den overbevisning, at data repræsenterer fremtidens sande værdi.
Virksomheden har opbygget betydelige kompetencer inden for BI, avanceret analyse, datalagring, maskinindlæring, IoT og CRM. Nextagenda er certificeret MS Gold Partner på dataanalyse og cloud, og som en anerkendelse af den markante vækst blev virksomheden tildelt en Gazelle-pris af Dagbladet Børsen i 2019.
“Det er lykkedes os at tiltrække dygtige medarbejdere og eksperter med nøgleviden, der kan give Konica Minoltas løsninger ekstra gennemslagskraft,” fortæller Mads Rørdam og suppleres af sin med-partner i Nextagenda, Morten Wesenberg: “Derfor er vi glade for, at forretningen fortsætter uændret under det nye ejerskab.”
De bedst fungerende virksomheder baserer i dag deres beslutninger og succes på data og forretningsindsigt. Uanset om det er discipliner som business intelligence og datalagring, styring af kundeforhold via CRM eller måske en platform baseret på IoT, kan data skabe værdi for innovative virksomheder, der vil vise vejen. Konica Minolta er med overtagelsen af Nextagenda endnu bedre klædt på til at give udviklingen et ekstra skub fremad.
”Overtagelsen af Nextagenda er først og fremmest en spændende nyhed for vores kunder, fordi vi nu kan tilbyde en ekstra, datadrevet dimension til vores IT-løsninger. En dimension, der ikke kun supplerer vores samlede IT-portefølje, men også sætter os i førersædet med hensyn til digital transformation,” udtaler Lars Wørzner, administrerende direktør for Konica Minolta Nordeuropa.