Med en ny dataplatform i Microsoft Fabric styrker GLS deres datastrategi og forbereder sig på fremtidens udfordringer inden for AI og forretningsindsigter.
Om det nye samarbejde siger Søren Toft Joensen, CCO og Partner i twoday Data & AI:
”Vi glæder os enormt meget til at samarbejde med GLS Denmark om at rykke deres arbejde med data op i den digitale superliga. Det er tydeligt at mærke, at GLS Denmark har været fremsynede og lagt en klar datastrategi for, hvor de gerne vil hen, og hvad de gerne vil opnå.”
Søren Toft Joensen uddyber også valget af Microsoft Fabric som dataplatform:
“Den store efterspørgsel, vi ser på lakehouse-platforme som Microsoft Fabric, understreger et klart behov for fleksible og skalerbare dataløsninger i markedet, så virksomhederne er gearet til at udnytte det store potentiale i AI-løsninger.”
Andreas Benthin-Bruun, der er Head of Data hos GLS Denmark, forklarer, hvad han har gjort sig af tanker om projektet:
”Baggrunden for at udvikle fremtidens dataplatform opstår som et resultat af den udvikling, GLS har gennemgået i løbet af de sidste fem år. Vores nuværende platform har givet os uundværlige indsigter i vores forretning, men efterhånden som vi har flyttet os, har vores behov ændret sig. Projektet med fremtidens dataplatform skal ikke kun sikre vores nuværende behov, men også sætte os i en position, hvor vi kan eksekvere på vores datastrategiske tiltag, særligt inden for AI.”
Et strategisk valg
Hvis man spørger Andreas Bentin-Bruun, hvorfor valget faldt på Microsoft Fabric-platformen og twoday som leverandør, er svaret klart:
”Microsoft Fabric er et strategisk valg for os. En stor del af vores systemlandskab er allerede Azure-baseret, hvilket gør, at vi sømløst kan integrere med systemerne og fokusere vores tid på de værdiskabende opgaver. Derudover har vi stor tiltro til Fabric og det roadmap, som er lagt ud, så det kan understøtte strategiske tiltag ud i fremtiden. Vi har valgt twoday Data & AI som samarbejdspartner, da vi i tidligere projekter har haft stor succes med dem. Vi er særligt glade for deres ’co-build’-opsætning. Denne tilgang tillader os, udover at implementere nye løsninger, at højne vores egne medarbejderes kompetencer, så vi selv kan varetage og videreudvikle løsningen efter endt forløb,” forklarer Andreas Benthin-Bruun.
Styrker dataværdikæden
Hos GLS Denmark har man store forventninger til den nye dataplatform.
”Dataplatformen vil styrke hele vores dataværdikæde, lige fra extraction til det punkt, hvor output skaber værdi. Dette fokus på at styrke hele værdikæden vil forbedre samarbejdet på tværs af vores afdelinger og skabe mere holistiske dataprodukter, så vi opnår et langt mere nuanceret indblik i vores forretning,” fortæller Andreas Benthin-Bruun. Han afslutter:
”Vores medarbejdere vil opleve større fleksibilitet og gennemsigtighed i deres arbejde med data, hvilket vil medføre bedre beslutninger og hurtigere time-to-market. Et holistisk og robust datafundament sikrer pålidelige og opdaterede indsigter, hvilket betyder, at vi kan træffe vores beslutninger på et stærkt grundlag, selv i skiftende markedsforhold. Når vi træffer bedre beslutninger, vil vores produkter og services forbedres, hvilket giver en bedre brugeroplevelse til fordel for vores kunder og pakkemodtagere.”
Læs mere om GLS på deres hjemmeside.
Om twoday
twoday er en førende partner inden for digital transformation af den private og offentlige sektor i Nordeuropa. Med et globalt udsyn samarbejder vores team på 2.700 ansatte med anerkendte virksomheder og organisationer for at skabe de mest banebrydende digitale løsninger. twoday drager fordel af branchekendskab og dyb domæneekspertise på tværs af AI, data og analyse, softwareudvikling og Business Applications. Læs mere på www.twoday.dk
Om twoday Danmark
twoday dækker i Danmark over forretningsenhederne Software engineering, Digital experiences, Data & AI, Products, Business applications, Cloud platforms and security og Scaling samt virksomheden Tabular Editor. Der er i Danmark ca. 1.000 ansatte, og omsætningen lød i 2023 på DKK 1,232 milliarder.