Sig hej til det nye HMD… og hej til Barbie!
Hjem TELEKOMMUNIKATION Sig hej til det nye HMD… og hej til Barbie!

Sig hej til det nye HMD… og hej til Barbie!

Af Redaktionen

For HMD handler det om menneskelig innovation… og masser af det.

HMD løfter i dag sløret for meningen bag deres navn: Human Mobile Device.

HMD er på en rejse, og deres vision er at skabe telefoner, der er bedre for planeten, som er til at betale og aldrig går på kompromis med lækkerhed og æstetik. Eller, for nu at sige det ligeud, telefoner, der er præcis, hvad du har lyst til. For HMD betyder det at skabe telefoner, der imødekommer de problemstillinger, som vi står overfor i dag, være det sig kritisk store mængder e-affald eller skærmafhængighed – så forholder de nye telefoner sig til din og andres velfærd.

Men hvad betyder denne retning egentligt? Siden 2016 har HMD produceret Nokia-telefoner, og nu står de også klar til at skabe originale HMD-telefoner i eget brand, samtidig med, at de sælger Nokia-telefoner og samarbejder med store brands, som du helt sikkert kender.

“På vores syv år lange rejse har samarbejde og støtte gjort det muligt for os at opnå så meget. Og vi har planer om at gøre så meget mere, når vi introducerer verden for det nye HMD. Vi vil være en katalysator for positive og rentable forandringer ved at omfavne en multi-brand strategi: skabe nye originale HMD-enheder, skabe Nokia-telefoner og samarbejde med velkendte partnere.” siger

Jean-Francois Baril, HMD’s medstifter, bestyrelsesformand og CEO.

Profit trods markedsnedgang

For første gang nogensinde har man set en nedgang i salget af mobiler to år i træk grundet inflation og svære økonomiske forhold. Alligevel formåede HMD at skabe fremgang takket være deres store transformationsprojekt, der genererede øget profit i 2023. Denne succes kan krediteres til en energisk ledelse, et skarpt fokus på strategi, agilitet og et større fokus på at holde omkostningerne nede.

 Ret-til-reparationskit vender tilbage denne sommer

Enorme mængder af e-affald er et af de vigtigste emner på klimadagsordenen i dag, både for tech-producenter og tech-forbrugere. Og for HMD er det vigtigt at producere telefoner, der ikke kun er smukke at se på, men som også er mere skånsomme for planeten (og for din pengepung).
Vi skaber prisvindende mobiler, som kan repareres (det er ikke noget vi siger. Det gør TIME Magazine) og telefoner, der holder længere. Og de skubber til grænserne for genbrugelige materialer og ønsker at gøre reparation af sin egen telefon tilgængelig for alle.

Sig hej til det nye HMD… og hej til Barbie!Vidste du, at 66 procent af os går rundt med en flækket skærm? Sidste år udgjorde salget af enheder, der kunne repareres en fjerdedel af HMD’s salg i Europa. I 2024 forventer vi, at dette tal stiger til trefjerdedele, ligesom vi forventer, at halvdelen af de produkter vi sælger globalt skal kunne repareres.

Denne sommer tager HMD deres ”reparationsmission” til helt nye højder, og gør processen med at skrifte en skærm endnu nemmere. Så du kan godt vinke farvel til tendensen med at skrotte sin gamle mobil, bare fordi skærmen er flækket. Det har nemlig aldrig været nemmere for dig at hoppe med på reparer-det-selv-bølgen.

”For et år siden lancerede vi vores første telefon, som forbrugeren selv kunne reparere med god respons. Og vi er fastbesluttede på, at det kun er begyndelsen på rejsen. Folk vil gerne reparere deres telefoner, så de kan beholde dem længere – både fordi det er bedre for miljøet, men også fordi det bare er hurtigere og billigere, så man ikke skal undvære sin mobil. Vi synes, at det er enormt inspirerende at være en del af den udvikling, og gøre reparation så nemt som muligt” siger James Robinson, HMD VP Europe, Americas and Enterprise.

 Overlad dit device til din fantasi
HMD sætter menneskelig nytænkning og fantasi i højsædet. Og det betyder, at digitale produkter gøres mere åbne for fortolkning og billigere at anskaffe. Uanset om det så er i form af andre betalingsmuligheder til feature phones eller mikrofinansieringsfunktioner til smartphones, så har HMD allerede en tradition for at lave formålsdreven menneskelig innovation.

Derfor introduceres Fusion denne sommer. Fusion er en platform, hvor innovative tech-typer og kreative hjerner tilgå nye applikationer. På den måde bliver smartphone teknologi tilgængelig og mere fleksibelt for alle.

I dag udgiver vi en førsteudgave af et udviklingsværktøj, der gør det muligt for alle at medskabe det software og hardware, som de har brug for i deres telefoner fra vores hjemmeside. Vi vil gerne favne bredere og favne innovation, sådan at mennesker og forretninger kan indrette deres telefoner efter deres behov.

Vi vil gerne afspejle vores kunders kreativitet, men det er meget mere, end vi kan klare alene. For det er kun fantasien, der sætter grænsen, for vores kunders potentiale.  Det kunne for eksempel være i form af et ekstra, eksternt batteri, et fedt og moderne design, at bruge sin telefon som terminal på arbejde, farvekoordinerede notifikationer for at organisere eller dæmpe stress… ja, det er praktisk talt et blankt lærred.

 Partnerskaberne du forventer – og absolut ikke så komme

Som Human Mobile Devices bestræber HMD sig på at reducere skærmtid, at mestre tilgængelige reparationer og indgå meningsfulde samarbejder, som en del af vores multi-brand vision.

”Vores målsætning, om at lave innovation med mennesket i centrum, har skabt grobund for vores akspansion, og det har udløst nye visioner for os og vores samarbejdspartnere. Det har været drivkraften bag vores nye multi-brand strategi. Og vi er stolte af at få lov til at arbejde sammen med bemærkelsesværdige partnere såsom Mattel. Barbie og HMD er på en mission om at ryste posen med en ny klaptelefon, der lander denne sommer”.
Siger Lars Silberbauer, HMD CMO.

En del af HMD’s nye kerne DNA er samarbejder med forskellige partnere. Og derfor kan vi med glæde sige…

”Hi Barbie!”

Ja, du læste rigtigt! HMD elsker Barbie, og har derfor netop indgået et partnerskab med legetøjsgiganten Mattel. Og i den forbindelse kan vi løfte sløret for en nostalgisk, smuk og måske endda dybsindig nyhed. I anledning af Barbies 65års fødselsdag (hun er en dame, der holder sig godt), lancerer vi ”The Barbie Flip Phone”. En smuk og tjekket telefon – naturligvis – men også en telefon, som giver dig ro til at nyde sommeren og fokuserer på, hvad der er vigtigt. I bedste Barbiestil er klaptelefonen nemlig en feature phone, så du selv er herre (eller frue) over din tid, hvornår du er online, og hvornår din tid er brugt bedre andetsteds.

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>