Danmarks Nationalbank har indgået en ny aftale med twoday om drift, vedligeholdelse og videreudvikling af bankens webløsning.
Aftalen skal sikre høj informationssikkerhed og understøtte bankens rolle som en central økonomisk vidensformidler i det danske samfund.
Danmarks Nationalbank har valgt twoday til at stå for videreudvikling, drift og vedligeholdelse af bankens webløsning. twoday’s forretningsenhed, twoday Digital Experiences, skal dermed understøtte Nationalbankens arbejde med at formidle vigtig økonomisk information i kontraktens femårige løbetid.
”Vi er glade og stolte over at Nationalbanken har valgt twoday til hjælpe deres organisation med at videreformidle økonomisk viden og information til både erhvervslivet, borgere, politikere og samfundet generelt. I dag er Nationalbankens opgave ikke blot at trykke penge, men i langt højere grad at være en vidensorganisation, der bidrager med eksempelvis økonomiske analyser, anbefalinger og markedskritisk information om renter og valutakurser. Vi ser frem til at hjælpe Nationalbanken med at løfte denne samfundskritiske opgave,” udtaler Jakob Bækkelund Nielsen, der er Business Unit Director for twoday Digital Experiences i Danmark.
Jesper Hauge, der er Head of Tech & Architecture i twoday Digital Experiences i Danmark supplerer:
”Det er vigtigt, at Nationalbankens webløsning som central informationskanal både er brugervenlig og sikker, og giver mulighed for at vigtig information når de rette interessenter på det rette tidspunkt. Derfor bliver det en af twoday’s vigtigste opgaver at sikre, at Nationalbankens webløsning har høj oppetid og er modstandsdygtig over for blandt andet cyberangreb.”
Aftalen mellem Danmarks Nationalbank og twoday har en værdi på et tocifret millionbeløb i kontraktperioden.