TCS forlænger samarbejdet med Coop Danmark for at optimere driften og købsoplevelsen
Hjem TCS TCS forlænger samarbejdet med Coop Danmark for at optimere driften og købsoplevelsen

TCS forlænger samarbejdet med Coop Danmark for at optimere driften og købsoplevelsen

Af Redaktionen

Tata Consultancy Services skal levere end-to-end support til detailkædens SAP S/4HANA system og integrere AI og automatisering for at øge effektivitet og sikre en bedre købsoplevelse.

Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS), der er én af verdens største IT-konsulenthuse, har udvidet deres samarbejde med Coop Danmark på support af detailkædens ERP-system SAP S/4HANA. TCS vil have fokus på at effektivisere driften og skabe bedre kundeoplevelser på tværs af Coops flere end 900 butikker i Danmark.

TCS har i de seneste fem år hjulpet Coop Danmark med at udvikle og optimere deres digitale løsninger, herunder implementeringen af SAP S/4HANA. Med den nye aftale fortsætter TCS med at understøtte Coops ERP-system og drive forbedringer. Samarbejdet har til formål at optimere driften og forbedre kundeoplevelsen ved hjælp af moderne teknologi. Dette skal hjælpe Coop med at tiltrække flere kunder på et dansk detailmarked, der er præget af prisfølsomhed og makroøkonomisk usikkerhed.

Lars Ole Dybdal, der er Chief Technology Officer, ved Coop Danmark, siger: “Vi er ved at bygge fremtidens Coop og anvende moderne teknologi til at tilbyde en kundeoplevelse som man ønsker at opleve igen og igen. For at realisere vores vision, skal vi fortsætte med vores digitale transformation. Vi er meget glade for at fortsætte vores strategiske samarbejde med TCS for at sætte turbo på vores rejse, innovation og skabe merværdi for vores to millioner medlemmer.”

TCS forlænger samarbejdet med Coop Danmark for at optimere driften og købsoplevelsenCoops SAP S/4HANA udrulning er en af de største i Norden, og har standardiseret forretningsgangene i hele Coops detailforretning. Det ses lige fra butiksdrift til håndteringen af forsyningskæder. Som led i det udvidede samarbejde vil partnerne nu udnytte fordelene ved machine learning, AI og andre teknologier samtidig med at man fortsætter fokusset på automatisering og innovationsprojekter samt effektivitetsoptimeringer. Aftalen skal desuden effektivisere den daglige drift, forkorte time-to-market og mindske de samlede driftsomkostninger. TCS og Coop vil samarbejde om at udvikle nye kompetencer, der kræves for at forsimple forretningsdriften og skave et bedre og mere personlig købsoplevelse for kunderne.

Abhijit Niyogi, der er Business Head, Detail for UK, EMEA & India, ved TCS, siger “Vi er stolte over at forlænge vores samarbejde med Coop Danmark og understøtte kernen i deres detailforretning via vores stærke branchekendskab. Vi ser frem til at udrulle AI og automatisering I Coops forretning og hjælpe dem mod deres mål om en enklere og mere bæredygtig forretning, der lever op til kundernes behov.”

På verdensplan arbejder TCS sammen med de ti største detailkæder og et betydeligt antal andre detailvirksomheder i Europa om at skabe profitable og bæredygtige virksomheder, der tilbyder kunderne hyper-personaliserede købsoplevelser. TCS’ store branchekendskab og detailspecifikke løsninger omfatter blandt andet TCS OmniStore, en AI-drevet handelsplatform, og TCS Optumera, en AI-drevet strategisk vidensplatform, der gør det muligt for detailkæder, at træffe bedre beslutninger på tværs af hele forsyningskæden.

Vikram Sharma, der er landechef ved TCS Danmark, siger: “Coop Danmark er i gang med at skabe den næste generation af detailkæder. Teknologi er nøglen til at forløse det potentiale og give kunderne en endnu bedre købsoplevelse. Vi er glade for at Coop viser os tilliden til at fortsætte med at hjælpe dem med den digital transformation.”

TCS Danmark, der har hovedsæde i København, har igennem 30 år hjulpet danske virksomheder med digital transformation, med hjælp fra flere end 20.000 TCS’ere inden for brancher som bank, finansielle ydelser, forsikring, telekom og hi-tech. TCS Danmark er desuden udnævnt som #1 Top Employer 2024 af Top Employers Institute.

 

 

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS’ seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS’ proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden

TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 11 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>