Fintech-succesen Mollie lancerer i Danmark: Vil gøre betalinger enklere for virksomheder
Hjem VIRKSOMHEDFintech-succesen Mollie lancerer i Danmark: Vil gøre betalinger enklere for virksomheder

Fintech-succesen Mollie lancerer i Danmark: Vil gøre betalinger enklere for virksomheder

Af Redaktionen

Med lokale betalingsløsninger, dansk support og europæisk rækkevidde træder Mollie ind som konkurrent til etablerede aktører som Nets.

Betalinger behøver ikke være komplicerede. Det er filosofien bag Mollie, en af Europas hurtigst voksende fintech-virksomheder, der nu lancerer i Danmark – og dermed udfordrer flere af de dominerende spillere på markedet.

Målet er at gøre betalinger og pengehåndtering enklere for danske virksomheder, på samme måde som for de mere end 250.000 kunder i hele Europa, Mollie allerede hjælper. Med Mollies platform kan virksomheder samle alt fra betalingsbehandling og rapportering til svindelforebyggelse ét sted.

Enklere betalinger for danske virksomheder

Danmark er et af Europas mest digitaliserede samfund, men mange virksomheder oplever stadig, at deres betalingsløsninger ikke matcher behovet for fleksibilitet og vækst. De lokale udbydere har ofte tilbudt lave priser, men med begrænsede funktioner, mens de globale spillere har haft avanceret teknologi og bred international dækning, men sjældent blik for danske forhold i hverdagen.

Med Mollies lancering får virksomhederne for første gang adgang til begge dele på én gang: de mest populære danske betalingsmetoder som for eksempel MobilePay kombineret med internationale løsninger som kreditkort, Apple Pay og Klarna – og også de nordiske mobilbetalingsløsninger Swish og Vipps, som gør det lettere for danske virksomheder at sælge til svenske og norske forbrugere. Mollie understøtter samtidig omnichannel-betalinger, så virksomheder kan tilbyde kunderne en ensartet betalingsoplevelse både online, i apps og i fysiske butikker. Dermed kan de levere den oplevelse, kunderne forventer, og samtidig have et setup, der gør det enkelt at udvide til nye markeder. Onboarding sker hurtigt og med support på dansk, så virksomhederne kan fokusere på forretningen frem for teknikken.

Fintech-succesen Mollie lancerer i Danmark: Vil gøre betalinger enklere for virksomheder“Mollies praktiske og engagerede tilgang er det, der for alvor adskiller dem fra lignende udbydere på markedet – de besøgte endda vores kontor i København for at få en dybere forståelse af vores vækstambitioner, og den forpligtelse til partnerskab er tydeligt indlejret i deres platform. Med blot én integration kunne vi udvide til nye markeder og tilbyde alle de lokale betalingsmetoder, vores kunder efterspørger. Det var en sand gamechanger – både for vores team og for vores konverteringsrater. For enhver virksomhed, der ønsker at gøre international ekspansion enklere med en reel partner, kan vi til enhver tid varmt anbefale Mollie”, siger Mads Saabye Jørgensen, CEO hos AndLight.

Lokale løsninger – global rækkevidde

For danske webshops kan betaling ofte være en barriere for vækst. Mollie fjerner den barriere ved at tilbyde færdige integrationer til de mest anvendte e-handelsplatforme som Shopify, WooCommerce, Magento og Prestashop. For SaaS-platforme og markedspladser tilbyder Mollie Connect en strømlinet løsning til onboarding af nye sælgere, opkrævning af application fees og automatisk fordeling af betalinger mellem flere parter. Det betyder, at virksomheder hurtigt kan komme i gang uden tekniske omveje – og med en europæisk infrastruktur, der gør det enkelt at tage imod betalinger fra kunder i hele Norden og resten af Europa.

Ambitioner i Norden

Mollie lanceres samtidig i Finland og Norge og er dermed til stede i det meste af Norden efter lanceringen i Sverige tidligere på året. Ambitionen er at opbygge en betydelig markedsandel i regionen gennem investering i lokale teams, partnerskaber og marketing og ved gradvist at udvide produktporteføljen med blandt andet Mollie Capital og Mollie Invoicing. Og målet er at blive en langsigtet betalingspartner, der hjælper nordiske virksomheder med at vokse både på hjemmemarkedet og på tværs af Europa.

”Norden er et af de mest digitale markeder i Europa, og vi ser et stort potentiale i at hjælpe virksomheder her med at vokse. Med lokale løsninger og en platform, der skalerer internationalt, vil vi gøre pengehåndtering ubesværet for nordiske virksomheder,” siger Koen Köppen, CEO i Mollie.

 

 

Om Mollie

Mollie tilbyder en enkelt platform, hvor virksomheder kan modtage betaling og administrere deres penge. En platform, der gør betalinger, afstemning, rapportering, forebyggelse af svindel og finansiering enkelt for alle – fra startups til store virksomheder.

Mollie blev grundlagt i 2004 og har som mission at gøre betalinger og pengehåndtering ubesværet for alle virksomheder i Europa. Virksomheden har i dag et team på over 850 medarbejdere og kontorer i bl.a. Amsterdam, Gent, Lissabon, London, Maastricht, Milano, München, Stockholm og Paris.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>