Efter stabil markedsvækst i Danmark gik Chisa A/S i sommers i land i Norge – og nu er turen kommet til Holland.
Vækstpotentialet på markeder, der ligner det danske, er enorme, lyder det fra adm. direktør Claus Navntoft.
Efter massiv vækst på det danske marked i bygge- og anlægsbranchen er tiden nu kommet til udenlandsk ekspansion for den danske softwarevirksomhed Chisa A/S.
Deres projektstyringsværktøj Chisa Project er på få år er blevet en fast del af mange entreprenørers hverdag i styringen af deres byggeprojekter, og virksomheden er nu klar til at udvide internationalt. Det sker med oprustningen af to nye salgschefer, der skal skalere Chisa og fortsætte vækstkurven i Holland og Norge.
- Digitalisering har virkelig fået luft under vingerne, så flere efterspørger digitale løsninger for at fremme effektiviteten og lønsomheden. Samtidig er Chisa Project ideelt for mange entreprenører og udviklet til global ekspansion. Der er derfor et enormt vækstpotentiale i udlandet, særligt i lande, der ligner os, fortæller Chisas adm. direktør Claus Navntoft.
Han fortæller, at virksomheden på under en måned allerede har landet den første kunde i Norge, mens en anden er i et testprojekt. Hertil er platformen oversat og tilrettet lovgivning og særlige krav inden for entreprenørbranchen i både Norge og Holland.
- Vi står over for en spændende tid, hvor vi for alvor skal bevise, at vores software kan skabe samme værdi internationalt, som entreprenørerne oplever i Danmark. Vores ambition er ikke blot at få foden indenfor, men at blive en markant spiller på de nye markeder. Vi ser særligt store muligheder i Holland og Norge, der minder om Danmark – og hvor digitaliseringsbølgen og et øget fokus på effektiv projektstyring i byggebranchen skaber de helt rigtige betingelser for vores vækst, fremhæver Claus Navntoft.
Høje krav til salgsprofiler
For at skalere virksomheden på de nye markeder har Chisa ansat to erfarne salgschefer. Henrik Spanggaard, der har omfattende erfaring med at opbygge et brand og ekspandere på nye markeder, skal lede satsningen i Norge. Henrik har tidligere spillet en nøglerolle i Chisas opstart i Danmark. Her bidrog han med at bygge virksomheden op på det danske marked.
- Jeg er utrolig glad for at vende tilbage til Chisa. Vores løsning har et kæmpe vækstpotentiale, som vi skal arbejde målrettet med at realisere. Vores ekspansion i Norge er derfor en spændende udfordring og kan være startskuddet på europæisk ekspansion, fremhæver Henrik Spanggaard.
Samtidig er John Wibier ansat som salgschef i Holland, hvor han skal bidrage til at realisere virksomhedens vækstambitioner. John Wibier er uddannet professionsbachelor i salg og ledelse fra HBO University i Holland og har over 25 års erfaring inden for salg, marketing, teamledelse og forretningsudvikling.
- Chisas software kan gøre en stor forskel for at styrke effektiviteten og præcisionen i byggestyringen og samlet sikre en bedre bundlinje. Jeg glæder mig derfor til at introducere systemet til det hollandske marked og være en del af vækstrejsen, siger John Wibier.
Med to erfarne salgschefer ombord er Claus Navntoft sikker på, at virksomheden er godt rustet til at accelerere væksten i både Holland og Norge.
- Det har været vigtigt for os at finde profiler, der har dyb indsigt i opbygning af nye markeder og samtidig kan geare organisationen til den vækst, der venter forude. John og Henriks omfattende erfaring med at opbygge brands og ekspandere på nye markeder samt med operationelt at udvikle en salgsorganisation vil være uvurderlig, når vi skalerer Chisa i de to lande. Vi ser derfor frem til at realisere vores vækstambitioner sammen med dem, fremhæver Claus Navntoft.