Succes med sportevents afhænger i høj grad af professionel logistik.
For at kunne levere mindeværdige oplevelser skal arrangørerne have tillid til, at logistikken bliver håndteret problemfrit og pålideligt.
Med dette mål for øje har DB Schenker og Sport Event Denmark indgået et partnerskab for at forbedre kvaliteten af sportevents i hele Danmark og sætte nye standarder for logistik til sportevents.
Med deres erfaring og dokumenterede resultater forpligter DB Schenker og Sport Event Denmark sig til at løfte den danske sporteventindustri og styrke Danmarks position som et globalt centrum for førsteklasses sportevents. Samarbejdet fokuserer på at støtte med omkostningseffektive og risikofrie logistikløsninger, der er skræddersyet til arrangørens behov.
Ved at kombinere DB Schenkers globale erfaring fra en bred vifte af events – lige fra små lokale begivenheder til store internationale arrangementer – med Sport Event Denmarks succes med at støtte flere end 400 internationale sportevents gennem de seneste 15 år, er partnerskabet fokuseret på at udvikle innovative modeller og løsninger, der forbedrer effektivitet, pålidelighed og bæredygtighed.
Som Officiel Logistikpartner for Sport Event Denmark vil DB Schenker levere ekspertise i verdensklasse og sikre professionelle logistikløsninger, der dækker alle behov.
Janne Matikka, Head of Fairs and Exhibition, DB Schenker Cluster Nordics, udtaler:
“Vi er begejstrede for at kunne annoncere partnerskabet mellem to stærke aktører inden for området. Ved at kombinere begge parters erfaring og ekspertise løfter vi kvaliteten af events i Danmark og skaber uforglemmelige øjeblikke sammen. Vi stræber efter løbende forbedring og ser frem til at se, hvad fremtiden bringer.”
Lars Lundov, CEO for Sport Event Denmark, tilføjer:
“Kravene til afvikling af store, internationale sportevents stiger hele tiden. Vi oplever især, at der er både krav men også forventninger til at logistikken spiller. Vi ser derfor frem til at kunne tilbyde eventarrangører et stærkt partnerskab med DB Schenker.”
Ud over at levere professionelle logistikløsninger fokuserer samarbejdet på at styrke den danske eventsektor gennem uddannelse og videndeling. DB Schenker vil tilbyde ekspertrådgivning om projektledelse og integrere bæredygtige løsninger, hvor det er muligt, for at understøtte ansvarlige og effektive logistikmetoder. Initiativet har til formål at forbedre kompetencerne og effektiviteten hos eventteams, så de er godt rustet til at håndtere logistiske udfordringer.
Om DB Schenker
DB Schenker er en af verdens ledende logistikleverandører med cirka 76 100 medarbejdere på 1 850 pladser i over 130 lande. Virksomheden tilbyder alt fra landtransport, international sø- og luftfragt samt konsulentydelser til lager- og logistikløsninger. DB Schenker i Danmark har cirka 320 medarbejdere fordelt på to lokationer. DB Schenker sigter mod en bæredygtig fremtid for logistikbranchen og investerer løbende i innovative transportløsninger, vedvarende energi og lavemissionsprodukter til sine kunder.