TCL, en af verdens førende virksomheder inden for forbrugerelektronik, fortsætter med at vokse i Europa, hvor partnerskaber og fokus på innovative produkter har ført til rekordsalg i løbet af det seneste år.
TCL har oplevet stærk vækst i Europa i løbet af det seneste år, især på tv- og lydmarkederne.
Stærke partnerskaber med detailhandlere og en forpligtelse til innovation har bidraget til succes på markeder i hele Europa. Ifølge analysefirmaet GfK har TCL været det største tv-mærke i Sverige, Frankrig og Polen og det tredje største tv-mærke i Spanien og Tjekkiet.
»I 2024 oplevede vi f.eks. betydelig vækst i Spanien, Italien, Storbritannien og Østeuropa. Vores ekspansion inden for større husholdningsapparater og klimaanlæg har også været afgørende for vores vækst og udgør nu en stigende andel af vores samlede omsætning« siger Frédéric Langin, Chief Commercial Officer hos TCL Europe.
Fortsat vækst og innovation i 2025
TCL’s stærke vækst har været drevet af rekordsalg, især under Black Friday 2024, som var den bedste Black Friday i TCL Nordics historie. Mens brandet fortsætter med at udvide sin tilstedeværelse i Europa, ønsker TCL at fortsætte sin hurtige vækst ved at opretholde en god balance mellem overkommelige priser og førsteklasses funktioner, som i dag kendetegner brandet.
»Vi er fast besluttet på at fortsætte vores hurtige vækst i Europa og udnytte efterspørgslen efter prisvenlig premium-teknologi. Vores produktportefølje, som nu omfatter tv’er i topklasse, spillemonitorer, husholdningsapparater og airconditionløsninger, giver os mulighed for at opfylde vores kunders forskellige behov – fra teknologientusiaster til familier, der søger værdi og ydeevne. Vi sørger for, at forbrugerne altid får den bedste teknologi til deres budget« siger Frédéric Langin.
Drivkraften bag markedstendenser: vigtigheden af innovation
I Europa fortsætter forbrugernes efterspørgsel efter større tv-skærme med at vokse, især for dem, der er større end 55 tommer. TCL har været på forkant med denne tendens ved at tilbyde meget store tv’er, herunder modeller på op til 115 tommer. TCL er også på forkant med skærmteknologi, herunder QLED og Mini LED.
«Kunden er i centrum for alt, hvad vi gør. Vi indså tidligt den voksende efterspørgsel efter større tv-størrelser og har været i stand til at imødekomme dette behov med et imponerende udvalg af jumbo-tv. Ved konstant at innovere og udvide vores produktportefølje er vi klar til at opnå endnu større vækst i 2025« siger Frédéric Langin.
På CES 2025-teknologikonferencen vil TCL fremvise fremtiden for intelligente hjem med fokus på Mini-LED-teknologi og AI-drevne innovationer.
*Oversat med hjælp fra AI