OnPay vækster massivt i et intenst marked for online-betalingsløsninger
Hjem TEKNIK OnPay vækster massivt i et intenst marked for online-betalingsløsninger

OnPay vækster massivt i et intenst marked for online-betalingsløsninger

Af Redaktionen

Online-betalingsløsningen OnPay oplever lige nu massiv vækst i et intenst marked.

Et strategisk gearskifte har på bare seks måneder øget antal butikker med over 1.000, og målet er 5.000 nye butikker i løbet af det kommende år.

Der udspiller sig lige nu en intens kamp på det danske og globale marked for online-betalingsløsninger – de såkaldte betalingsgateways, hvor etablerede internationale aktører spiller med musklerne for at tiltrække nye kunder.

Flere danske spillere har også fået et solidt fodfæste i branchen. En af dem er OnPay, der lige nu oplever en kraftig vækst. Nye tal fra selskabet viser, at porteføljen over aktive butikker det seneste halve år er steget med over 1.000. Ifølge OnPay er væksten resultat af ny go-to-market-strategi, der så dagens lys sidste år.

– Tilbage i 2023 besluttede vi at lave et strategisk gearskifte i forhold til, hvordan vi går til markedet. Oprindeligt har vi udelukkende brugt OnPay til vores egne webshops, men grundet markedsforholdene og en stor efterspørgsel besluttede vi også at tilbyde det til en lang række andre shops, herunder WooCommerce og Magento samt til åbne API’er. Det har virkelig givet os vind i sejlene, siger Erik Bruun, der er E-commerce Sales Director hos OnPay.

 14 sekunders svartid

OnPay tilbyder som betalingsløsning flere funktioner, der ifølge Erik Bruun giver afgørende konkurrencefordele i forhold til mærkedes andre aktører.

OnPay vækster massivt i et intenst marked for online-betalingsløsninger– Vi mærker tydeligt, at mange tilvælger os, da vores betalingsløsning er fuldt integreret med populære funktioner som Apple Pay, Google Pay, PayPal og Viabill. Samtidig appellerer det bredt, at vi opererer med frit indløservalg. Kunderne har derfor mulighed for at vælge frit mellem indløserne, og det kan være en stor økonomisk fordel for en webshop, hvor man kan kombinere flere forskellige indløsningsaftaler, siger Erik Bruun og fortsætter:

– I vores branche giver det ydermere en fordel, at vores prisstruktur er meget let gennemskuelig. Samtidig går vi meget op i at være ultrahurtige på vores support. Vi kører med en svartid på telefonen, der i gennemsnit ligger på 14 sekunder.

Femdobling i sigte

Det strategiske fokus og den opnåede vækst betyder, at OnPay har sat et ambitiøst mål for de kommende 12 måneder. Især forventes der meget af det nye henvisningsprogram.

– Vi forventer at få 5.000 nye butikker på OnPay over det næste år. Det skal ske ved at bygge videre på det momentum, vi oplever lige nu. Væksten skal konkret bæres af flere elementer herunder onboarding af flere partnere, Dandomain-henvisningspartnere samt en styrket markedsføringsindsats. Derfor har vi indført et fordelsprogram, hvor vi tilbyder 20 procent i passiv provision til henvisningspartnere som f.eks. webbureauer.

OnPay kom til verden tilbage i 2016 og har frem til nu kørt som et sub-produkt til Dandomain, der organisatorisk hører under it-virksomheden team.blue.

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>