Samsung Electronics viser i dag på Integrated Systems Europe (ISE) 2024 i Barcelona, hvordan SmartThings vil styrke deres B2B-udstillinger og forme fremtiden inden for forretningsforbindelser.
Samsungs “SmartThings for Business”-udstilling understreger de nye fremskridt, som den banebrydende internet-of-things (IoT)-platform vil tilbyde, samt Samsungs forpligtelse til at levere mere forbundne og nemt kontrollerbare digitale skilte på tværs af brancher.
“I en kommerciel skærmsektor hvor driftseffektivitet er nøglen, udnytter Samsung Digital Signage SmartThings til at levere næste generations forbindelsesmuligheder og funktioner til organisationer i alle størrelser,” siger SW Yong, President og Head of Visual Display Business hos Samsung Electronics. “Denne udvidelse af SmartThings-økosystemet vil tjene til at løfte oplevelser for kunder og partnere fra en bred vifte af brancher.”
Hvordan kan virksomheder udnytte forbundet teknologi gennem SmartThings
Ved arrangementet viser Samsung, hvordan SmartThings gør det muligt for virksomhedsejere at udnytte deres digitale skiltning til at forbinde og få mere kontrol over deres smarte enheder. Ved at tilbyde SmartThings-forbindelsesfunktionen til kommercielle displayprodukter som Smart Signage og hotel-tv’er kan brugerne opleve bekvemmeligheden ved hyperforbindelse i deres forretningsmiljøer. Disse ændringer vil omfatte Samsungs smartenheder samt andre enheder, der understøtter branchens nyeste IoT-specifikationer, Matter og Home Connectivity Alliance (HCA).
Med anvendelsen af SmartThings i forskellige forretningsmiljøer skaber Samsung smart spaces med effektiv håndtering af plads og energi. Forbedringerne af forbindelsesmulighederne er designet til at gavne alle typer erhvervskunder, fra små og mellemstore virksomhedsejere til store virksomheder. Eksempler på smart spaces – herunder en smart butik, et smart kontor og et smart hotel – kan ses på Samsungs stand på ISE 2024.
Med funktionen Routines kan brugerne skabe deres foretrukne miljøer ved at indstille den optimale belysning, temperatur, luftfugtighed og luftkvalitet på forhånd og nemt vedligeholde dem over tid med automatiseret space management. For eksempel kan en smart butik automatisk tænde og slukke for strømforsyningen for at tilpasse menutavler og belysning til åbningstiderne.
Derudover hjælper SmartThings AI Energy Mode virksomhedsejere med at reducere energiforbruget med effektiv styring af aktiver og avanceret overvågning, såsom at slukke for tilsluttede enheder eller dæmpe lyset i løbet af dagen afhængigt af strømforbrug, tilstedeværelse og tidspunkt.
For at imødekomme forskellige B2B-kundebehov har Samsung udvidet SmartThings Enterprise API[1] til virksomhedsejere. Ved at udnytte API’en kan kunderne forbinde SmartThings til deres eget administrationssystem og skabe en tilpasset løsning, der er optimeret til forskellige scenarier eller dashboards med de oplysninger, de ønsker. Det tilpassede økosystem for enheder sikrer problemfri tilslutning på tværs af en lang række enheder og forbedrer systemets pålidelighed. En separat applikation til installatører gør også installationsprocessen nem og tager hensyn til de unikke behov hos B2B-kunder med forskellige enhedsejere.
I tilfælde af et hotel eller et konferencelokale, hvor enhedens ejer og brugeren kan være forskellige, kan enhedens ejer generere en web-URL for at dele SmartThings-funktioner med slutbrugerne. På den måde kan hotelgæster og brugere af konferencelokaler nemt nyde SmartThings-oplevelsen uden at skulle installere en ekstra app. Enhedsejeren kan også angive brugen af autorisation og varighed for den tilsluttede enhed, når der genereres en web-URL.
SmartThings for Business markerer et betydeligt skridt fremad inden for forbundet teknologi til virksomheder og vil være globalt tilgængelig i første halvdel af 2024. Platformen vil åbne nye muligheder for effektiv, smart styring af forskellige smarte enheder på tværs af alle brancher og tilbyde skræddersyede og intelligente enhedsstyringsløsninger, der imødekommer de unikke behov i forskellige forretningsmiljøer.
Ny interaktiv Samsung-skærm udnytter adgang til Google Play Apps og Google Services til forskellige uddannelsesmuligheder
Under ISE annoncerer Samsung også sin første Google Enterprise Devices Licensing Agreement (EDLA)-certificerede interaktive skærm (modelnavn: WAD), der forventes at blive lanceret i første halvdel af 2024.
WAD-serien er drevet af Android 13 og fås i 65-, 75- og 86-tommers modeller, som giver en problemfri og intuitiv læringsoplevelse for både lærere og elever.
WAD-serien tilbyder en interaktiv klasseværelsesoplevelse med en række uddannelsesværktøjer. Den giver adgang til adskillige undervisningsapps via Google Play, samtidig med, at den giver adgang til forskellige Google-tjenester, såsom Google Classroom og Google Drive. Den interaktive skærm ligner og føles som en stor tablet med en velkendt og intuitiv brugergrænseflade (UI).
“Vi er begejstrede for at kunne tilbyde flere Android EDLA-certificerede enheder gennem vores partnerskab med Samsung Electronics, hvilket udvider Androids rækkevidde ud over forbrugere til skoler og virksomheder,” siger Scott Porter, Managing Director, Android Chrome Enterprise Partnerships hos Google. “Vi ser frem til et fortsat partnerskab med Samsung med fokus på at levere innovative skærmløsninger til klasseværelser og andre steder.”
Derudover tilbyder Device Management Solution (DMS) fjernovervågning og -styring af skærme i klasseværelser, for at øge bekvemmeligheden i undervisningsmiljøer. Med Advanced Messaging kan skærmene straks sende vigtige beskeder på tværs af campusser, klasseværelser og offentlige rum. Vigtige meddelelser kan også vises på interaktive whiteboards, så elever og andet personale bliver advaret i realtid.
Desuden indeholder serien et aftageligt Wi-Fi®-modul, der imødekommer avancerede sikkerhedskrav i forskellige sektorer.
WAD-serien er designet med optimering af indlæring som en hovedprioritet. Den giver en naturlig skriveoplevelse med infrarød (IR) berøring og understøtter op til 40 samtidige berøringspunkter. Det slanke design gør det lettere for undervisere at flytte enheden, og funktioner som Multi Window-tilstand giver dem mulighed for at styre flere vinduer i grænsefladen. Der er også en 3-i-1 USB-C-port, som forenkler tilslutningsmulighederne og gør det muligt at oplade tilsluttede enheder med op til 65 W, samt en HDMI-udgang, som gør det nemt at dele indhold. For at øge bekvemmeligheden leveres serien også med en stereohøjttaler foran, penneholder og håndtag.
Samarbejde med Cisco, afsløring af 105-tommers 5K Smart Signage optimeret til en hybrid arbejdsoplevelse
Samsung annoncerede i dag også et udvidet partnerskab med Cisco om at levere forbedrede samarbejdsoplevelser til hybridarbejdere. Som en del af dette nye partnerskab afslørede Samsung sin nye 105-tommer, 21:9 Smart Signage QPD-5K-model, der er kompatibel med Cisco Room Kit EQ, som er certificeret til Microsoft Teams.
Samsungs nyligt lancerede 105-tommers QPD-5K-model kommer med 5K-opløsning og et 21:9-billedformat. Den giver en intuitiv, men naturlig videokonferenceoplevelse, der er ideel til hybride arbejdsområder. QPD-5K er kompatibel med Cisco Room Bar og Room Kit Series, hvilket skaber et effektivt mødemiljø ved at integrere kamera, lyd og alle andre funktioner, der kræves til videokonferencer.
“Vi er trådt ind i en ny æra, hvor hybridarbejde er en integreret del af arbejdsoplevelsen. Medarbejderne skal simpelthen kunne have fuld funktionalitet, mens de arbejder online,” siger Hoon Chung, Executive Vice President for Visual Display Business hos Samsung Electronics. “Vores partnerskab med Cisco giver brugerne et tilgængeligt arbejdsmiljø, og i centrum af det er vores 105-tommer QPD-5K-skærm, der giver brugerne følelsen af, at de sidder i samme rum som deres kolleger.”
Ved tilslutning af videokonferenceenheder, der er certificeret til Microsoft Teams, såsom Ciscos RoomOS-drevne systemer, optimerer QPD-5K-modellens 21:9-billedformat Front Row-oplevelsen, et inkluderende mødelayout til Microsoft Teams Rooms. Det sikrer, at alle deltagere, uanset om de deltager på afstand eller personligt, føler sig lige meget til stede og engagerede i diskussionen.
“I nutidens æra med hybridarbejde er det vigtigt, at arbejdsområderne gentænkes for at muliggøre godt samarbejde. Det betyder, at konferencelokaler skal udstyres med intelligente videosystemer, der er designet til at give alle deltagere en fordybende samarbejdsoplevelse, uanset hvor de befinder sig,” siger Jeetu Patel, EVP og General Manager, Security & Collaboration, Cisco. “Gennem vores partnerskab med disse industriledere leverer vi det, vi kalder Distance Zero, og eliminerer andenrangsoplevelser, uanset hvor du arbejder.” QPD-5K-skærmen giver et panoramabillede og giver en hyperrealistisk oplevelse i kontrolrum, klasseværelser og i mødelokaler.
Brugere kan også drage fordel af en videokonferenceoplevelse med to skærme ved at forbinde to Samsung 4K UHD Smart Signage-serieskærme med Ciscos nyeste løsning, Cisco Room Kit EQX. Denne funktion er tilgængelig med QHC-, QMC- og QBC-modeller i størrelser fra 65- til 75-tommer. Samlet set giver partnerskabet med Cisco en oplevelse af fuldt skalerbare, håndterbare og sikre løsninger til ethvert mødelokale i fremtidens kontor.
Samsung afslører ‘Transparent Micro LED’ i Europa
Ved arrangementet præsenterede Samsung for første gang Transparent MICRO LED i Europa, en ukonventionel innovation, der blev afsløret globalt på CES 2024. Denne banebrydende teknologi udvikler det kommercielle displaymarked med sin exceptionelle transmission og klarhed, med en ekstremt lille MICRO LED-chip og en præcisionsfremstillingsproces, der reducerer sømme og lysbrydning. Den transparente MICRO LED kan tilpasses til enhver størrelse eller ethvert forhold, hvilket giver kunderne endnu et niveau af tilpasning.
Denne teknologi vil udvikle detailhandlen og udstillingsområder, hvor skærmen på samme tid viser vigtige oplysninger og giver et overblik over faktiske produkter eller skaber en unik atmosfære gennem sin gennemsigtige overflade. Den præsenterer nye anvendelsesmuligheder og udvider grænserne for skærmoplevelsen endnu en gang.
Siden debuten med The Wall i 2018 – et modulært kommercielt display med MICRO LED-teknologi, der ikke er begrænset af størrelse, opløsning eller form – har Samsung været en af de førende inden for LED-displayteknologi. Virksomhedens uovertrufne lederskab inden for teknologien og dens håndværk, der er tydeligt i ultrafin pixelafstand og specialiserede anvendelser inden for virtuel produktion, fortsætter med at udforske de uendelige muligheder i den avancerede skærmteknologi.