Skabt som løsning på eget problem: Cloud2 lancerer AI Control Room til håndtering af AI-agenter
Hjem AISkabt som løsning på eget problem: Cloud2 lancerer AI Control Room til håndtering af AI-agenter

Skabt som løsning på eget problem: Cloud2 lancerer AI Control Room til håndtering af AI-agenter

Af Redaktionen

Internt behov blev startskuddet på helt nyt produkt: AI Control Room effektiviserede Cloud2’s kernefunktion og sparede dem for 104.000 kroner om måneden – og bliver nu tilgængeligt for cloud-brugere

En af Nordens mest innovative cloud-integrationsvirksomheder, Cloud2, lancerer nu AI Control Room – en intelligent AI-platform som gør brug af avancerede AI-agenter, som afvikles i egne cloud-miljøer hos større organisationer, hvilket giver bedre datasikkerhed.

Projektet opstod som led i virksomhedens interne udviklingsprogram Origin, hvor ambitionen var at forbedre egne arbejdsgange og skabe nye serviceinnovationer. Et af de konkrete mål var Skabt som løsning på eget problem: Cloud2 lancerer AI Control Room til håndtering af AI-agenterat effektivisere behandlingen af support-tickets – en relativt simpel, men ressourcekrævende proces. Cloud2 modtager i dag flere hundrede tickets dagligt, svarende til ca. 7.000 om måneden, og med AI Control Room automatiseres hele workflowet, uden at det kræver manuelle regler eller formularer.

“AI-agenten læser ticket-indholdet, forstår konteksten, klassificerer hændelsen og opdaterer sagen direkte i systemet – helt uden behov for menneskelig indgriben,” forklarer chefudvikler og cloud-arkitekt, Pekka Tamminen.

Resultaterne var bemærkelsesværdige: Prisen pr. ticket faldt fra to euro til én cent, og al behandling starter øjeblikkeligt.

Cloud2 i dag sparer næsten 14.000 euro om måneden – svarende til to fuldtidsstillinger – og at tiden brugt på tickets er reduceret fra ét minut til få sekunder. På månedsbasis frigøres næsten 100 arbejdstimer til andre opgaver i en virksomhed med omkring 150 ansatte.

Fra intern løsning til bredt anvendelig AI-platform

Efter de tidlige interne succeser blev AI Control Room hurtigt udviklet videre som et decideret produkt. Nye anvendelser dukkede op i takt med udrulningen – herunder inden for kundeservice, HR, marketing, IT og finans. Platformen kan automatisere alt fra forespørgsler og indholdsproduktion til salgslead-sortering og komplekse arbejdsgange.

Virksomheder har i dag mange ”skygge AI”-løsninger, hvilket kan blive både dyrt og uoverskueligt for brugere og administratorer – for ikke at nævne en sikkerhedsrisiko. Med en samlet AI-løsning i AI Control Room sikrer du et klart AI-miljø til alle ansatte.

I modsætning til klassiske SaaS-løsninger kører AI Control Room i virksomhedens eget cloud-miljø såsom Azure, AWS eller Google Cloud – hvilket sikrer fuld datakontrol og overholdelse af gældende lovgivning.

“AI Control Room er en brancheuafhængig platform, hvor medarbejdere kan bygge og styre egne AI-agenter og samle dem i teams til at løse komplekse forretningsopgaver, og vi oplever allerede i dag stor interesse fra de virksomheder, vi har præsenteret løsningen til,” siger Jarno Lepistö, direktør for Cloud2’s Origin-program.

Du kan læse mere om AI Control Room her.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>