Med en omsætningsvækst på 84 % og opkøbet af Ombrello har Forte Advice i 2024 taget store skridt mod at indfri ambitionen om at blive et af Danmarks førende digitale konsulenthuse.
Sådan lyder det fra Managing Director & Partner Jesper Nørding Pedersen i forbindelse med præsentationen af Forte Advices rekordregnskab for 2024.
Forte Advice, der blev etableret i 2022 som et strategisk joint venture mellem kommunikationshuset Advice og tech-virksomheden Forte Digital, præsenterer regnskab for 2024.
Overskrifterne er en historisk høj omsætning på 40,3 mio. kr., svarende til en vækst på hele 84 % sammenlignet med året før. Bruttoavancen er steget til 36,7 mio. kr. (23,3 mio. kr. i 2023), og resultatet før skat lander på 4,8 mio. kr., som er en stigning fra 3,4 mio. kr. i 2023.
Ifølge Managing Director & Partner i Forte Advice Jesper Nørding Pedersen er den markante vækst et resultat af en klar strategisk satsning.
“Vi har formået at vokse i et marked, der generelt har været præget af økonomisk usikkerhed og øget konkurrence. Nøglen har været vores fokus på langsigtede og strategiske kundesamarbejder, hvor vi hjælper vores kunder med at skabe varige forandringer – frem for kortsigtede kampagner eller siloopdelte platforme uden relevant indhold,” siger Jesper Nørding Pedersen.
Tilgangen af større kunder som Australske Fortescue – og vækst indenfor finanssektoren og offentlige kunder – vidner om, at Forte Advices samarbejdsmodel og kompetencer er på plads til yderligere udvikling af forretningen i de kommende år.

Jesper Nørding Pedersen
Forte Advice blev skabt i 2022 med en ambition om at kombinere dyb digital teknologiforståelse med strategisk rådgivning og kreativ eksekvering. Med den store vækst bliver de oprindelige ambitioner og ideer indfriet mere og mere i praksis til gode for kunderne. Sammen med succesfulde lanceringer af datadrevne platforme for f.eks. Metroselskabet og onlineapoteket Apopro, skaber årets resultater et afgørende gennembrud for den strategiske ambition.
“Fra starten har vi haft et mål om at bygge et konsulenthus, der kan hjælpe virksomheder med mere end bare digitale løsninger – vi vil skabe reelle, forretningskritiske forandringer. Vi ser os selv som kundernes strategiske digitale partner, der både kan udvikle tekniske platforme og sikre, at de understøtter forretningens mål og kommunikation,” forklarer Jesper Nørding Pedersen.
Opkøb har styrket den digitale rådgivning
En markant udvikling hos Forte Advice i 2024 var opkøbet af den digitale konsulentvirksomhed Ombrello i september. Opkøbet var en strategisk udvidelse af Fortes kompetencer inden for digitale løsninger og datadrevne kundeoplevelser.
“Med opkøbet af Ombrello har vi vist, at vi ikke bare vækster – vi investerer også i fremtidens digitale konsulenthus. Vi ser et voksende behov for integrerede data- og serviceplatforme, og vi er nu endnu bedre positioneret til at hjælpe vores kunder med at effektivisere deres arbejdsgange og aktivere deres data på en måde, der skaber reel forretningsværdi,” siger Jesper Nørding Pedersen.
Kunstig intelligens og datadrevne løsninger bliver afgørende i 2025 Jesper Nørding Pedersen forventer, at 2025 bliver et år, hvor kunstig intelligens med fortsat vækst og personaliserede digitale løsninger kommer til at spille en endnu større rolle for kunderne.
“Vores kunder står over for et 2025, hvor effektivisering og øget brug af kunde- og medlemsdata bliver afgørende konkurrenceparametre. Vi tror på, at det handler om at skabe mere relevans – ikke mere støj. Og vi ser særligt en vækst i kundernes interesse for vores unikke evne til at integrere Generativ AI direkte i indholdsarbejdet på web- og kundeplatforme, som er et stærkt konkurrenceparameter,” slutter Jesper Nørding Pedersen.
Udvalgte nøgletal fra Forte Advices årsregnskab 2024
(2023 i parentes)
- Omsætning: 40,3 kr. (26,3)
- Bruttoavance: 36,7 kr. (23,3)
- Resultat før skat: 4,8 kr. (3,4)
- Årets resultat: 3,7 kr. (2,6)