Framna: "Vores ambition er at blive verdens førende digitale produktbureau"
Hjem VIRKSOMHED Framna: “Vores ambition er at blive verdens førende digitale produktbureau”

Framna: “Vores ambition er at blive verdens førende digitale produktbureau”

Af Redaktionen

Nyudnævnt CEO, Joacim Jeppesen, skal lede ambitiøse vækstplaner.

Blandt målene er at ansætte over 1.000 nye kolleger og udvide til flere nye markeder.

Sidste år blev et førende digitalt produktbureau etableret på fundamentet af Shape i Danmark og Bontouch i Sverige – begge kendt for deres prisvindende digitale produkter.

Sammen med investeringsfonden, Waterland, indledte de en international vækstrejse.

Shape og Bontouch er integrerede virksomheder, og i dag bliver de officielt til ét brand, Framna.

“Det er både en ære og en fornøjelse at lede en så ambitiøs vision med et så stærkt og dedikeret team. Shape og Bontouch har hver især demonstreret deres styrke og opnået stærke positioner inden for innovation, design, udvikling og skalering af banebrydende digitale produkter. Begge bureauer har oplevet kontinuerlig tocifret vækst siden 2010, og med Framna sætter vi barren endnu højere. Vores ambition er at vokse til en størrelse, der er op til fem gange vores nuværende,” siger Joacim Jeppesen, der tiltrådte som CEO den 1. maj i år.

Joacim Jeppesen har en enorm international erfaring fra sin tid hos Valtech, et globalt digitalt bureau, hvor han spillede en central rolle i virksomhedens vækst og udvidelse gennem sine imponerende 17 år i virksomheden. I den periode voksede virksomheden fra 1.000 til over 6.000 ansatte. Han var senest koncerndirektør for vækst og har tidligere opbygget en omfattende portefølje af præstationer på tværs af kloden, herunder i Norden, Europa og USA.

Nordisk født med global styrke

Framnas ambition er at blive verdens førende digitale produktbureau. For at opfylde denne ambition kræves ledende ekspertise på holdet, og de nuværende 400 medarbejdere hos Framna kan se frem til at byde mere end tusind nye kolleger velkommen i løbet af de næste par år.

“Vi er født nordiske, men har altid haft en global tankegang og tilgang. Vi ønsker at være verdens førende digitale produktbureau, og for at sikre det, skal vi vokse organisk og opkøbe stærke aktører med samme passion for banebrydende digital produktudvikling, der driver os fremad,” siger Joacim Jeppesen og fortsætter:

Framna: "Vores ambition er at blive verdens førende digitale produktbureau"“Vi vil være det naturlige valg, når internationale brands og virksomheder har brug for en specialiseret partner til at hjælpe dem med at innovere, designe, udvikle og skalere deres digitale produkter.

Framna har sat sig et mål om at nå et omsætningsniveau på over 200 millioner EUR i de kommende år. Dette svarer til en firedobling af den nuværende omsætning.

Kunderne skal vinde deres respektive kategorier

Både Shape og Bontouch har udviklet innovative digitale produkter i over to årtier, hvilket har resulteret i et stærkt forhold til Apple og Google. Blandt kunderne er brands og virksomheder som PostNord, SEB, IKEA, Swish, OK, Novo Nordisk, 3M, B&O, H&M, Essity, PureGym, Svenske Jernbaner, Systembolaget, REMA 1000 og mange flere. Framnas digitale produkter når mere end 100 millioner brugere verden over, og de behandler transaktioner for 5 milliarder EUR hver måned.

Framnas go-to-market-vision er at gøre bureauets kunder til kategorivindere. Dette betyder blandt andet, at kundernes digitale produkter skal være de bedste inden for deres felt.

“Flere af Framnas kunder er brands og virksomheder, der blev etableret og voksede sig store i det tyvende århundrede. Spillet har ændret sig for brands og virksomheder, og for at forsvare og udvide deres position skal de beskytte sig mod mindre digitale aktører, der hurtigt opnår markedsandele med innovation og evnen til at tilpasse sig nye og skiftende trends og behov. Vi assisterer vores kunder, som vi i øvrigt altid omtaler som vores ‘partnere’, i denne henseende, og vi har udviklet en model, hvor vi fungerer som startup-as-a-service for vores kunder,” siger Joacim Jeppesen.

I øjeblikket har Framna kontorer og studier i fem lande: Danmark, Sverige, Storbritannien, USA og Schweiz. Ambitionen er hurtigt at udvide til flere markeder.

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>