Jabra lancerer AI-drevet løsning, der forbedrer talen i kundeservicecentrene
Hjem AI Jabra lancerer AI-drevet løsning, der forbedrer talen i kundeservicecentrene

Jabra lancerer AI-drevet løsning, der forbedrer talen i kundeservicecentrene

Af Redaktionen

Jabra lancerer den AI-drevne løsning, Jabra ClearSpeech, der fjerner uønsket støj og giver en bedre og klarere lydoplevelse.

Jabra ClearSpeech lanceres som en integreret del af Engage AI og introduceres for at hjælpe brugerne med at fokusere på det, der virkelig betyder noget – nemlig samtalen med kunden fremfor gentagelser og fejl.

Ved at forbedre talen og fjerne distraherende baggrundsstøj hjælper man headset-brugere med bedre at forstå, hvad der bliver sagt.
Lydkvaliteten er afgørende for begge parters oplevelse af samtalen

Lydkvaliteten i et kundeservicecenter har stor indflydelse på vigtige parametre som kunde- og medarbejderoplevelsen samt den gennemsnitlige håndteringstid. Faktisk giver baggrundsstøj udfordringer i 76 %* af samtalerne, hvilket skaber frustration for begge parter i samtalen. En forbedring af lydkvaliteten kan reducere den gennemsnitlige håndteringstid med mere end 30 %*, da klar kommunikation minimerer behovet for gentagelser.

Jabra lancerer AI-drevet løsning, der forbedrer talen i kundeservicecentreneJabra har analyseret 1,5 millioner opkald og fundet ud af, at to tredjedele** af lyden i den anden ende ikke er tale. En anden undersøgelse viser, at 69 %*** af medarbejderne i kundeservicecentrene rapporterer, at støj påvirker deres velbefindende negativt, hvilket øger deres kognitive belastning og reducerer tilfredsheden med opkaldet. Jabra ClearSpeech er udviklet specifikt med tanke på disse data og med det formål at afhjælpe de nævnte faktorer ved hjælp af højkvalitetsteknologi. Dermed kan man nedbringe antallet af medarbejdere, der bliver nedslidte og i sidste ende minimere virksomhedens omkostninger.

Optimering af opkald med AI-taleforbedring og støjreduktion

Jabra ClearSpeech er en AI-løsning, der forbedrer tale og undertrykker støj, for dermed at forbedre medarbejdernes velvære og motivation. Det kan blandt andet lade sig gøre, fordi løsningen har ‘lært’ at skelne mellem tale og ikke-tale, som fx ekko, baggrundsmusik fra radioen, gøende hunde eller trafik. Funktionen er tilgængelig direkte i Engage AI Voice Coaching Softwaren. Dette vil forbedre medarbejderoplevelsen, men den bedre lyd vil også forbedre AI’s nøjagtighed ved tale-til-tekst, og dermed optimere den samlede oplevelse.

Jabra ønsker med den nye Jabra ClearSpeech-funktion i kombination med et Jabra headset at give medarbejderne fuld kontrol over samtalekvaliteten, så de kan forbedre deres velvære, produktivitet og generelle komfort.

Anders Hvelplund, SVP for Headsets BU Enterprise hos Jabra siger: “Vi har analyseret millioner af samtaler; kvaliteten af en samtale bliver kun så god som dens laveste fællesnævner. Hvis personen i den anden ende ringer fra et travlt gadehjørne, en dårlig forbindelse, eller mens vedkommende kører bil og lytter til radio, vil din samtale uundgåeligt blive påvirket af disse forhold. Og det er det, Jabra ClearSpeech kan hjælpe dig med. At facilitere klar tale gennem vores teknologi er et stort fokus for Jabra, som vi arbejder meget hårdt på, ikke mindst fordi stemmen bliver stadig vigtigere, når det kommer til AI-prompterne.”

Jabra ClearSpeech er tilgængelig på alle markeder og vil fungere med ethvert Jabra-headset. Engage 40 og Engage 50 II brugere har mulighed for at styre ClearSpeech direkte på hardwaren gennem kontrolenheder.

Jabra ClearSpeech er tilgængelig i dag via en gratis opgradering til nuværende Engage AI-kunder.

* Top 30% af opkaldene vs. resten i forhold til MOS-score.
** Jabra ejet forskningsdata
*** Undersøgelse rapporteret af CCMA UK og IRIS audio.

Om Jabra

Jabra er et af verdens førende brands inden for lyd-, video- og samarbejdsløsninger – udviklet til at styrke forbrugere og virksomheder. Vi er stolte af at være en del af GN Group, og vi forpligter os til at bringe mennesker tættere på hinanden og på det, der er vigtigt for dem. Jabra’s ingeniørekspertise viser vejen og trækker på mere end 150 års pionerarbejde i GN. Dette giver os mulighed for at skabe integrerede værktøjer til kontaktcentre, kontorer og til samarbejde, så folk kan arbejde mere produktivt hvor som helst; og til at skabe 100% trådløse hovedtelefoner og earbuds, der giver forbrugerne bedre mulighed for at nyde opkald, musik og medier. www.jabra.com 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>