Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt.
Emballagen kan dermed genbruges – i en bæredygtig, cirkulær økonomis ånd.
Den farverige emballage, som Phoenix Contact har benyttet i årtier, vil snart høre fortiden til. Emballage uden print er fremtiden og erstatter de grønne og blå farver og det kendte logo med signalkæden. De primære årsager til denne ændring er bæredygtighed og forsyningssikkerhed.
Ændringerne påvirker hverken emballagens funktionalitet, størrelse eller de automatiserede processer. Med dette skridt følger Phoenix Contact fortsat sin bæredygtighedsstrategi med at forbedre ressourceforbrug og reducere CO2-udledning. ”Emballage uden tryk genbruges bedre for udeladelsen af blæk reducerer forurening”, forklarer Christin Schlieker, Project Manager i Logistik på virksomhedens hovedkontor i Blomberg, Tyskland. Derudover kan emballage uden tydelige logoer også nemmere genbruges uden for Phoenix Contact.
Emballage uden tryk er samtidig lettere tilgængeligt, også internationalt og giver reduceret transport. Christin Schlieker fortsætter: ”Vi behøver ikke længere fokusere på vores tryk – i stedet kan vi fokusere på at forbedre muligheden for genbrug og de funktionelle egenskaber. Phoenix Contact har i årevis være engageret i dette.”
Selv efter den gradvise ændring vil Phoenix Contact produkter ikke blive sendt ud i verden uden logo. Virksomheden vil i stedet bruge produktetiketten til genkendelse af sit brand. Til transport vil emballagen også blive forseglet med en nydesignet tape fremstillet af fiberforstærket papir med Phoenix Contacts logo.
PHOENIX CONTACT A/S er et datterselskab af PHOENIX CONTACT GmbH & Co. KG i Tyskland.
PHOENIX CONTACT er en af de markedsførende virksomheder i verden inden for elektronisk interface- og industriel automatiseringsteknik og beskæftiger mere end 20.300 medarbejdere i hele verden. Et netværk med 50 datterselskaber samt ca. 30 repræsentanter i Europa og oversøisk varetager det globale salg.