SoftwareOne Holding AG, verdens førende udbyder af software og cloudløsninger, præsenterer nu en ny brandidentitet og markedsposition, der afspejler virksomhedens transformation gennem de seneste fem år.
I løbet af denne periode har SoftwareOne udviklet sig fra en licenseret forhandler til en global leverandør af software og cloudløsninger, der hjælper virksomheder og organisationer med at optimere deres aktiviteter ved hjælp af den rette teknologi.
Den nye identitet vil blive udrullet på SoftwareOne’s 90 markeder i løbet af foråret.
Siden 2018 har SoftwareOne udvidet sit udvalg af tjenester, og via opkøb er virksomhedens størrelse blevet tredoblet med over 5.500 nye medarbejdere. I dag tilbyder virksomheden en række cloud-, SAP- og applikationstjenester samt IT-sikkerhed, FinOps og ITAM. SoftwareOne tilbyder endvidere branchespecifikke løsninger inden for bygge-, finans-, stats- og NGO-sektoren.
– Vores nye varemærke afspejler den alt-i-et-leverandør, vi er blevet. Den måde, organisationer køber og administrerer software på, har i flere år været under forandring, drevet af overgangen til skyen og en servicemodel, der fungerer som en alt-i-et-tjeneste. Takket være vores stærke fundament og ekspertise inden for licensering har vi opbygget et holistisk tilbud og et exceptionelt team af eksperter – alt sammen for at understøtte vores kunders cloudrejse, siger Dieter Schlosser, adm. dir. for SoftwareOne.
Det nye varemærke introducerer et distinkt sort/hvidt logo, hvor ordet Software er forenet med ordet One. Dette understreger det integrerede tilbud, hvor SoftwareOne tilfører sine kunder både global og lokal rækkevidde, ekspertise inden for teknologi og kommerciel software, praktisk rådgivning samt dataindsigt – koordineret til en helhed.
– Vi har været ydmyge over for det faktum, at SoftwareOne er med til at omdefinere, hvordan verden indkøber, opbygger og administrerer skyen. Efter måneders arbejde er vi nået frem til en ny definitiv markedspositionering, et omarbejdet tilbud og en ny spændende visuel identitet. Fra rådgivning til fuld implementering – vores kunder kan vælge og blande, det de har brug for, siger Susanna Parry-Hoey, Marketing Manager hos SoftwareOne.