SuperOffice gennemfører lederskifte
Hjem LEVERANDØRVISMA SuperOffice gennemfører lederskifte

SuperOffice gennemfører lederskifte

Af Redaktionen

CRM-softwareudbyderen SuperOffice implementerer et lederskifte ved at udnævne Lars Engbork som ny koncernchef.

Han overtager rollen fra Gisle Jentoft, der i sine 18 år i stillingen har ført det norske selskab gennem en imponerende vækstrejse.

Efter stærke økonomiske resultater, herunder en topline vækst på 18 procent i 2023, gør den førende nordiske CRM-softwareudbyder SuperOffice sig klar til næste kapitel af sin vækstrejse.

Gisle Jentoft, der har været administrerende direktør for SuperOffice siden 2005, overleverer nu stafetten til Lars Engbork, hvilket markerer en ny generation af ledelse for virksomheden. Engbork, tidligere administrerende direktør for den danske SaaS-virksomhed Visma e-conomic, vil tiltræde sin nye stilling hos SuperOffice den 3. juni.

“I de senere år har vi udvidet SuperOffice’s ledelsesteam ved at byde velkommen til nye, talentfulde individer, der hver især bringer friske perspektiver, og sammen har vi opnået meget. Jeg er stolt af det team og den organisation, vi har bygget, og hvordan vi har accelereret virksomhedens vækst, forbedret vores evne til at levere værdi til vores kunder og givet vores kolleger endnu flere spændende muligheder for at vokse. Vi har forberedt os på lederskiftet i lang tid, og jeg er glad og stolt over nu at kunne overlevere stafetten til Lars Engbork,” siger Gisle Jentoft, den afgående administrerende direktør for SuperOffice.

Ændringen af koncernchef markerer starten på opbygningen af næste generations ledelsesteam i virksomheden. Ud over administrerende direktør består koncernledelsen også af Guttorm Nielsen (CPO), Ole Erlend Vormeland (CFO), Charlotte Adelgaard (CRO), Bettina Isabelle Berntsen (CMO), Camilla Heidenreich Bommen (CSO), Erlend Mohus (strategidirektør) og Jessica Hartenberger (HR-chef). Guttorm Nielsen og Ole Erlend Vormeland, med henholdsvis 27 og 18 år i deres roller, vil blive i virksomheden indtil udgangen af 2024 og vil assistere den nye administrerende direktør med at finde deres efterfølgere. Der er ingen andre planlagte ændringer i virksomhedens ledelsesteam.

Ny administrerende direktør kombinerer teknisk og kommerciel ekspertise

Lederskiftet i SuperOffice følger en periode med stærkt momentum for virksomheden. Siden partnerskabet med private equity-firmaet Axcel i 2020, har virksomheden med succes migreret sin software fra on-premise til cloud, lanceret en ny modulær software suite og implementeret en transformativ, ny go-to-market strategi.

“På vegne af bestyrelsen vil jeg gerne takke Gisle Jentoft for hans dedikation og betydelige bidrag til SuperOffice gennem årene. Gisle har været afgørende for at opbygge en blomstrende virksomhed, en stærk organisation og teamkultur, og samtidig finde og implementere nye måder at drive vækst på. Da Gisle træder tilbage, er vi meget glade for at byde Lars Engbork velkommen, som er en af den nordiske softwareindustris største talenter. Med Lars’ imponerende baggrund inden for både teknisk og kommerciel ledelse, føler jeg mig sikker på, at han er den rette person til at lede SuperOffice gennem næste fase af sin vækstrejse,” siger Klaus Holse, bestyrelsesformand for SuperOffice.

Lars Engbork har tidligere været administrerende direktør for Visma e-conomic siden 2020, efter at have tiltrådt virksomheden som CTO året før. Forud for dette var han nordisk innovationsdirektør hos Oracle og vicepræsident hos SimCorp. Engbork, en dansk statsborger, vil arbejde fra SuperOffice’s hovedkvarter i Oslo.

“Jeg er begejstret for at påtage mig rollen som administrerende direktør for SuperOffice, en virksomhed som jeg beundrer for sit unikke, innovative tilbud til sine kunder og sin stærke teamånd. Jeg ser frem til at arbejde sammen med hele SuperOffice-teamet, bestyrelsen og Axcel for at levere på ambitionen om at blive den førende nordeuropæiske udbyder af CRM-løsninger,” siger Lars Engbork.

SuperOffice gennemfører lederskifte

SuperOffice gennemfører lederskifte

SuperOffice er en førende udbyder af customer relationship management (CRM) software til små og mellemstore virksomheder i Nordeuropa. Software as a Service-virksomheden tilbyder kunderne skalerbare og modulære løsninger til at håndtere alle touchpoints inden for salg, marketing og kundeservice. Den nordiske private equity-gruppe Axcel investerede i SuperOffice i 2020.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>