TCS lancerer NVIDIA-forretningsenhed for at accelerere AI-adoption til kunder på tværs af brancher
Hjem TCS TCS lancerer NVIDIA-forretningsenhed for at accelerere AI-adoption til kunder på tværs af brancher

TCS lancerer NVIDIA-forretningsenhed for at accelerere AI-adoption til kunder på tværs af brancher

Af Redaktionen

Den nye enhed vil benytte TCS’ globale ekspertisecentre, investeringer i NVIDIA AI-platformen, herunder NVIDIA AI Enterprise og NVIDIA Omniverse, samt kvalificerede ressourcer for at tilbyde branchespecifikke tilbud til fremstillings-, BFSI-, telekommunikations-, detail- og bilvirksomheder.

Tata Consultancy Services (TCS), én af verdens største IT-konsulenthuse, udvider sit samarbejde med NVIDIA for at lancere branchespecifikke løsninger og tilbud, der vil hjælpe kunder med at indføre kunstig intelligens (AI) hurtigere og i stor skala.

Disse løsninger og tilbud vil blive leveret gennem TCS’ nye forretningsenhed med fokus på NVIDIA under sin AI.Cloud forretningsenhed. TCS’ nye forretningsenhed bygger på et samarbejde med NVIDIA i over fem år, samler begge organisationers komplementære kompetencer og tilbyder skræddersyede tilbud til forskellige brancher.

Den nye enhed tilbyder også TCS’ egne rammer, som samler TCS’ ekspertise på området, samt branchespecifik viden med NVIDIAs AI-teknologi til at bygge og implementere AI-løsninger for at levere værdi i stor skala til kunderne. TCS og NVIDIA har tidligere samarbejdet om at bygge innovative løsninger og tilbud til forskellige brancher. Disse omfatter:

  1. TCS Manufacturing AI for Industrials: Denne store sprogmodel (LLM) udnytter virksomhedens kontekstuelle ekspertise, tekniske ekspertise og NVIDIAs applikationsramme til at hjælpe med at imødekomme branchens udfordringer.
  2. TCS AI Spectrum for BFSI: En tjeneste, der sikkert leverer innovative måder at integrere LLM’er og AI i den finansielle sektor i stor skala. NVIDIA AI Enterprise-platformen muliggør hurtigere beslutningstagning, forbedret overholdelse af lovgivningen og risikostyring for finansielle institutioner.
  3. TCS Cognitive Visual Receiving: En løsning baseret på NVIDIA AI Enterprise og Omniverse, der kan revolutionere lagerstyring i detailhandlen. Dette er takket være større nøjagtighed, effektivitet og hastighed gennem automatiseret kvalitetskontrol, produktidentifikation, måling og udtrækning af egenskaber.
  4. TCS AI-Native Telco Offerings: Disse løsninger gør det muligt for teleselskaber hurtigt at skabe brugerdefinerede modeller for at imødekomme forretningsbehov såsom autonom styring af netværksanomalier, fakturering og indtægtsforsikring, 3D-netværksvisualisering og kundeoplevelser.
  5. TCS AI-baseret autonom køretøjsplatform: TCS IoT og den digitale enhed arbejder sammen med NVIDIA for at udnytte generative AI- og deep learning-teknologier til at accelerere udviklingen af end-to-end autonome funktioner samt muligheder for køretøjsproducenter og -leverandører.

TCS lancerer NVIDIA-forretningsenhed for at accelerere AI-adoption til kunder på tværs af brancher“Fusionen af TCS’ brancheekspertise med NVIDIA AI-teknologi er skabt til at introducere en ny æra af intelligent virksomhedstransformation. TCS’ nye NVIDIA-forretningsenhed er klar til at accelerere AI og simulering med NVIDIA AI Enterprise til at bygge AI-løsninger og NVIDIA Omniverse til at bygge fysiske AI-løsninger. Dette baner vejen for AI-drevet innovation i Indien samt resten af verden.”, siger Jay Puri, Executive Vice President for Worldwide Field Operations hos NVIDIA.

“Specielt designede AI-rejser er skabt i krydsfeltet mellem deep-domain og deep-tech. Dette er et område, som TCS har været god til under enhver cyklus i forbindelse med en forretningstransformation. Vores unikke forståelse af krydsfeltet mellem forretning og teknologi hjælper os med at identificere de rigtige muligheder for vores kunder. Med den innovative og effektive NVIDIA AI-platform og vores brede skala samt dokumenterede track record i forbindelse med værdiskabelse, har vores kunder nu et værktøj til at opnå en hurtigere værdirealisering.”, siger Siva Ganesan, Leder, AI.Cloud Unit hos TCS.

 

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS’ seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS’ proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 11 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>