Tata Consultancy Services (TCS) udvider sit mangeårige strategiske partnerskab med det britiske flyselskab Virgin Atlantic.
Den nye syvårige aftale har til formål at styrke Virgin Atlantics teknologiske fundament, understøtte moderne salgsaktiviteter, øge den operationelle fleksibilitet og forbedre kundeoplevelsen.
Tata Consultancy Services (TCS), en én af verdens førende IT-konsulentvirksomheder, har netop forlænget sit partnerskab med det britiske flyselskab Virgin Atlantic. Som en del af det nye samarbejde vil TCS modernisere Virgin Atlantics teknologiske aktiviteter gennem implementeringen af en AI– og cloud-baseret digital platform, der skal styrke både forretningsfleksibilitet og systempålidelighed. TCS vil forene flyselskabets teknologiske aktiver og etablere et avanceret teknologistyringscenter, der giver realtidsindsigt til bedre beslutningstagning, mere strømlinet drift og opdaterede data til flyselskabets medarbejderne. Dette vil forbedre både kunde- og besætningsoplevelser, muliggøre mere effektive og bæredygtige rejser samt skabe mere personlige kundeoplevelser ved hvert berøringspunkt under flyvningen.
”Vi eksisterer for at få vores kunder til at smile, så enkelt er det. Og når vi træder ind i næste fase af vores digitale transformation, vil vi være i stand til at levere smartere, enklere og mere mindeværdige kundeoplevelser. TCS har været en betroet partner i mere end to årtier, og sammen arbejder vi mod vores vision om at blive det mest elskede rejseselskab. En vision, der drevet af AI-teknologi, som skal modernisere vores systemer, øge effektiviteten og skabe værdi for vores kunder,” siger Oli Byers, Chief Financial Officer hos Virgin Atlantic.
Med mangeårig ekspertise og erfaring inden for luftfartsindustrien vil TCS bruge sine egne løsninger, såsom TCS Cognix og TCS AI WisdomNext, til at fremskynde transformation og forbedre servicelevering. TCS’ teknologiløsninger skal understøtte Virgin Atlantics ambitioner om at opbygge et modstandsdygtigt og bæredygtigt digitalt fundament, for at gøre det muligt for flyselskabet at skabe vedvarende innovation. Samtidig vil digitaliseringen styrke hele værdikæden i flyselskabet, fra omsætning og effektivitet til kundeoplevelser og langsigtet bæredygtig rentabilitet. Løsningerne vil blive leveret af et dedikeret team af TCS-medarbejdere, som besidder en omfattende og unik viden om både luftfartsindustrien og Virgin Atlantic.

Virgin Atlantic og TCS forlænger deres partnerskab
”Hos TCS mener vi, at det er nødvendigt hele tiden at være tilpasningsparate i nutidens dynamiske forretningslandskab. Vores mangeårige partnerskab med Virgin Atlantic er et vidnesbyrd om en fælles vision. Med TCS’ dybe luftfartsekspertise og avancerede kompetencer inden for data, AI og teknologi hjælper vi Virgin Atlantic med at opbygge intelligente, skalerbare, digitale økosystemer, alt sammen for at forme fremtidens rejser,” siger Vikram Sharma, som er landechef hos TCS Danmark.
I over 20 år har TCS har været en betroet transformationspartner for Virgin Atlantic, der i 2024 transporterede over 5 millioner passagerer til omkring 30 destinationer på verdensplan. Gennem partnerskabet har TCS har bidraget til at drive innovation og smidighed i flyselskabets missionskritiske applikationer, fra besætning og fragt til teknologi og virksomhedsplatforme. Med udgangspunkt i dette stærke fundament er det forlængede partnerskab endnu et nyt kapitel, som skal bane vejen for et tidssvarende flyselskab, der er klædt ordentligt på til fremtiden og fortsat vil sætte nye standarder for luftfartsindustrien.
TCS har i tre årtier samarbejdet med en række af verdens førende flyselskaber og leveret konsulentdrevet innovation. Med branchespecifikke løsninger som TCS Aviana, en samlet, cloudbaseret platform til intelligente autonome flyoperationer, hjælper TCS Virgin Atlantic med at låse op for nye vækstmuligheder og drive innovation på tværs af hele flyselskabets forretningsøkosystem.
Om Tata Consultancy Services (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en førende partner inden for digital transformation og teknologi, foretrukket af markedsledende virksomheder over hele verden. Siden grundlæggelsen i 1968 har TCS stået i spidsen for at opretholde de højeste standarder inden for innovation, teknisk ekspertise og kundeservice.
TCS er forankret i Tata Groups stærke arv, som fokuserer på at skabe langsigtet værdi for kunder, investorer, medarbejdere og samfundet som helhed. Med en højt kvalificeret arbejdsstyrke på over 607.000 konsulenter fordelt på 55 lande og 180 globale serviceleveringscentre er virksomheden blevet anerkendt som den foretrukne arbejdsgiver på tværs af seks kontinenter. Med evnen til hurtigt at anvende og skalere nye teknologier har virksomheden opbygget langsigtede partnerskaber med sine kunder og hjulpet dem med at fremstå som adaptive virksomheder. Mange af disse partnerskaber har strakt sig over årtier og navigeret gennem samtlige teknologiske skift – fra mainframes i 1970’erne til kunstig intelligens i dag.
Med ambitionen om at fremme sundhed, bæredygtighed og styrkelse af lokalsamfundet sponsorerer TCS 15 af verdens mest prestigefyldte maraton- og udholdenhedsbegivenheder, herunder TCS New York City Marathon, TCS London Marathon og TCS Sydney Marathon. TCS genererede en konsolideret omsætning på USD $30 milliarder i det seneste regnskabsår, der sluttede den 31. marts 2025. For mere information besøg www.tcs.com.