Nu kan virksomheder nemmere identificere og løse system- og hardwarefejl, før de opstår, med hjælp fra Lenovos Device Intelligence.
Nedetid er blandt enhver it-administrators værste mareridt, for det er forbundet med øgede omkostninger og tabt omsætning. Med Lenovos nye intelligente monitoreringsværktøj bliver det dog nemmere for virksomheder at reducere nedetider, for værktøjet kan potentielt forudsige systemfejl, før de opstår.
Der er tale om en Software as a Service under navnet Lenovo Device Intelligence, og det skal hjælpe it-afdelinger med at monitorere helbredet af og ydelsen fra virksomhedens pc-flåde.
Ved hjælp af kunstig intelligens og maskinlæring kan systemet tilbyde analyser, der hjælper it-afdelinger med at vedligeholde virksomhedens computere og løse problemer i den digitale infrastruktur. En opgave, der er blevet mærkbart sværere i takt med, at flere medarbejderne arbejder fra andre fysiske steder end virksomhedens kontor.
Ifølge en undersøgelse fra det globale it-analysebureau Techaisle bliver 77 procent af it-ansattes tid brugt på vedligehold og support, mens 50 procent af it-professionelle vurderer, at deres medarbejdere mangler ressourcer til hurtigt at identificere it-problemer og finde passende løsninger på dem.
Lenovo Device Intelligence benytter maskinlæring, der kører lokalt på computerne og i skyen til at analysere data og identificere indikatorer, mønstrer og anomali, der har bevist at føre til gængse fejl. Det omfatter ikke kun hardwarefejl forbundet med harddiske eller batterier, men også komplekse systemfejl, der fører til lavere ydelser, systemlukning og den frygtede ”Blue screen of death”.
Al data bliver samlet i en oversigt, hvor den samlede flåde og hver enkelt computer får en karakter, der angiver, hvor ’sund’ enheden er. Dataen bliver desuden beskyttet og opbevaret på en sikker cloud-løsning og lever op til strikse retningslinjer for privacy.