Tata Consultancy Services’ brandværdi voksede med 1,8 milliarder USD i løbet af det foregående år og ligger nu nummer to på Brand Finance 2022-ranglisten
Årsagen til TCS‘ værdiøgning skyldes kundekapital, stærke finansielle forhold og investeringer i selskabet
Tata Consultancy Services (TCS), er det næstmest værdifulde brand i IT-servicesektoren globalt, ifølge Brand Finance, verdens førende brandvurderingsfirma.
Ifølge Brand Finance’s ”2022 Global 500 IT Services Ranking”-rapport øgede TCS sin brandværdi med 1,844 milliarder USD (12,5 %) til 16,786 milliarder USD i løbet af de sidste 12 måneder. Denne vækst tilskrives virksomhedens investeringer i både selskabet og dets ansatte, kundeegenkapital og stærke økonomiske resultater.
TCS har gjort en konsekvent, langsigtet indsats i løbet af det sidste årti for at øge sin brandværdi, herunder investering i store firmasponsorater. Alene i 2021 føjede det TCS London Marathon og TCS Toronto Waterfront Marathon til sin liste over 11 løbssponsorater, annoncerede sit partnerskab med Jaguar TCS-racerteamet i Formel-E-motorsport, og rykkede ind i golf i samarbejdet med Dutch Open.
Virksomheden har yderligere investeret i sit brand ved at udvikle sit ’Building on Belief’-kodeks, som er en formulering af både selskabets mission og forhold til sine kunder.
TCS’ vedvarende investeringer i at opbygge dybe kapaciteter inden for nye teknologier, forskning og innovation, intellektuel ejendomsret og kundespecifik kontekstuel viden har gjort det til den foretrukne vækst- og transformationspartner for førende virksomheder over hele verden. Stærk omsætningsvækst i 2021 fik TCS til at krydse en vigtig milepæl, da selskabet nåede $25 milliarder i omsætning for første gang med en brancheførende overskudsgrad på over 25 %.
David Haigh, administrerende direktør og bestyrelsesformand, Brand Finance, siger: “TCS fortsætter med at stige op på ranglisten for it-tjenester for at blive det næstmest værdifulde brand i sektoren for første gang. Denne flotte præstation er resultatet af stærk økonomisk vækst, stærke og løbende investeringer i en ny global brandpositionering sidste år. TCS’ fokuserede forpligtelse til at betjene sine medarbejderes, kunders og lokalsamfunds behov driver brandets imponerende vækst. Tillykke til TCS!”