I mange år har Apple og deres kendte smartphone, iPhone, været kendt for at være et produkt, der sælger lige så meget på baggrund af et fedt design og et fedt brand, som det sælger for at have den fedeste hardware.
Og det har da heller ikke været et problem, da forbrugeren udmærket godt er klar over, at en investering i Apple også er en investering i et community og i et personligt stilvalg.
Men hvad sker der, når Apple pludselig også integrerer noget af markedets allerbedste hardware og features i deres produkter – uden at prisen ændres betydeligt? I efteråret 2019 har Apple med deres nye lancering af iPhones gjort netop dette, og ifølge anmeldere verden over vil det medføre en ikke-ubetydelig ny agenda i markedet for smartphones.
I artiklen her har vi fokus på, hvad der er, der gør netop denne iPhone-lancering så speciel. For selvom der unægteligt er tale om en fed ny smartphone, er det også et brud på og opgør med år-lange brand-karakteristika.
Features og hardware, der næsten er for vildt til en smartphone
Noget at det, der gør, at efterårets nye lancering er særlig unik, er, at man endnu en gang har erstattet funktioner som kamera, batteri og processor med noget, der er endnu vildere. Og i modeller som iPhone XR eller den nye iPhone 11 Pro er de nye alternativer så vilde, at man faktisk kan spørge sig selv, om ikke det er for vildt til en smartphone.
For med den kapacitet, der pludselig er i en smartphone som iPhone XR, kan man meget mere end bare telefonere. Og som redskab kan man pludselig udskifte mikrofoner, højtalere og videoudstyr med udelukkende at bruge en komprimeret og smart iPhone.
Netop dette har de mange it-anmeldere da også lagt mærke til, og selvom udviklingen i mange år har peget i den retning, er der vist ingen tvivl om, at Apple har gjort det endnu større, end man havde forventet og med en distance til konkurrenterne, der er så iøjnefaldende, at man næsten ikke tør tænke på, hvad det næste skridt i kampen om den fedeste smartphone bliver.
Salgstallene bakker op om produktets kvalitet
Skulle man stadig være skeptisk over, hvorvidt det nu også kan passe, at Apple har haft succes med sin nye lancering, kan man jo bare tage et kig på lanceringens salgstal. For hvis det skulle lyde for godt til at være sandt, er der i forbrugerens optik ingen tvivl.
Det er nemlig mange år siden, at en iPhone-lancering har fået sådan en start, og det er unægtelig en udvikling, man som forbruger også har ventet længe på. For med produktet er også den distancering fra normalen, man efterspørger som Apple-bruger, og man er gerne villig til at betale prisen for så at få det fedeste. Og det er nok også unægteligt det, man fra Apples side har indset i forbindelse med tidligere lanceringer.
Har du ikke selv oplevet de nye smartphones fra Apple, bør du utvivlsomt kigge forbi din lokale it-leverandør. For uagtet, om du står og skal have en ny mobil i dag, er det hardware på et helt nyt og uhørt niveau.