Wolt og Vodafone er blandt de brands, der allerede drager fordel af de omfattende brandlift-målinger og undersøgelser, der udspringer af samarbejdet mellem Adform og Happydemics.
Adform, den mest effektive og sikre medieindkøbsplatform i verden, har netop annonceret udvidelsen af sit partnerskab med Happydemics.
Happydemics er den førende annonceanalyse- og brand lift-platform, der styrker annonceaktører globalt.
Større adgang til Happydemics’ målinger vil give banebrydende indsigt til mere effektiv medieoptimering og supplere Adforms eksisterende pakke af måleværktøjer, hvilket forbedrer muligheden for at optimere udgifterne på tværs af kanaler.
Med annoncører, der er ivrige efter at maksimere muligheden for omnichannel, især da Connected TV (CTV) medieinvetseringer forventes at stige til 42,5 milliarder dollars inden 2028, bliver behovet for gennemsigtighed og realtidssporing af performance vigtigt. Ved at integrere Happydemics’ brand lift-analyser- og indsigter, herunder målinger af brand consideration, købsintention og brand recall, kan annoncører bedre evaluere nye kanalers kombinerede effektivitet. For eksempel giver forståelsen af samspillet mellem kampagner på tværs af CTV, Digital-Out-Of-Home (DOOH) og andre digitale kanaler brands indsigt til at forbinde deres medieinvesteringer med håndgribelige resultater, fordele budgetter strategisk og optimere imod overordnede brandmål.
Globale brands høster allerede frugterne af denne forbedrede målefunktion. Wolt og Vodafone har oplevet betydelige forbedringer i brand awareness og købsintention gennem Adforms CTV-tilbud. Ifølge Happydemics’ brand lift-undersøgelser opnåede Wolts CTV-kampagne f.eks. en betydelig stigning på +14 point i købsintention og +24 point i brand consideration, hvor sidstnævnte kategori var blandt de 10 % bedste i Happydemics’ globale undersøgelser. I en in-game-videokampagne angav 52 % af respondenterne desuden, at der var større sandsynlighed for at købe eller bruge Wolts service efter at have set reklamen. I Vodafones kampagne var attribueringsgraden desuden 72% af respondenterne, hvilket er en imponerende stigning på +28 over benchmark.
Allan Olesen, dansk landechef i Adform siger: “Vi er begejstrede for at udvide vores partnerskab med Happydemics. Vi forstår vigtigheden af adressering og måling i takt med, at omnichannel bliver mere og mere centralt for annoncørernes strategier. Dette samarbejde vil gøre det muligt for vores kunder at optimere resultaterne på tværs af alle kanaler og styrke vores engagement i at levere gennemsigtighed og en robust, datadrevet tilgang, der giver brands mulighed for at forbedre deres kampagner.”
Virginie Chesnais, Chief Marketing Officer, Happydemics, tilføjer: “Vores udvikling med Adform markerer et vigtigt skridt fremad og giver annoncører de værktøjer, de har brug for til at måle effektiviteten af deres medieforbrug på tværs af nye kanaler. Sammen gør vi dem bedre i stand til at forbinde kampagnesucces med brandopbygning og forretningsresultater takket være nøjagtige, handlingsrettede indsigter, der driver mere informerede beslutninger hele vejen igennem tragten.”
Om Adform:
Adform er den mest effektive og sikre mediekøbsplatform i verden. Med over 20 års historie i at levere fremragende service og fremadskuende teknologi, gør Adform det muligt for store brands, bureauer og udgivere at skabe, købe og sælge digital annoncering globalt. Efter at have skubbet grænserne gennem augmented intelligence og en brancheførende identitetsløsning, har Adform ændret arenaen for digitale annoncører.
Om Happydemics
Happydemics blev grundlagt i 2015 af Tarek Ouagguini og er blevet en anerkendt og betroet tredjepart inden for måling af annonceringspræstationer. Deres brand lift-løsning gør det muligt for adtechs, DSP’er, bureauer og annoncespillere over hele verden at bevise den reelle effekt af multikanals medieinvesteringer (DOOH, CTV, VOL, lyd, in-game, display…) med eksponerede publikummer. Takket være en samlet, privatlivsvenlig tilgang og fuld tragtanalyse giver Happydemics gennemsigtig, handlingsorienteret indsigt, hvilket gør dem til en nøglepartner til at maksimere kampagnerentabiliteten.