Adyen, den globale fintech-platform for mange af verdens førende virksomheder, meddeler i dag at selskabet indgår et partnerskab med e-handelskoncernen inkClub.
Samarbejdet har til formål at støtte inkClubs vækst i og uden for Norden og at forenkle kunderejsen for gruppens forskellige virksomheder på de lokale markeder.
Adyens finansielle teknologiplatform hjælper nogle af verdens markedsledere inden for e-handel med at forenkle kunderejsen, optimere konverteringen og reducere deres samlede transaktionsomkostninger lokalt og globalt. Som en del af samarbejdet med inkClub vil Adyens platform blive integreret med varemærker som inkclub.com, nordicink.se, tonerlagret.se, prilla.com og 3dprima.com.
inkClub er en e-handelskoncern, der forvalter en bred varemærkeportefølje med produkttilbud inden for blandt andet blækpatroner, støvsugerposer, batterier, vitaminer, mobiltilbehør, snus og lamper. Virksomheden opererer i hele Norden og ser stor vækst i resten af Europa i fremtiden, hvor lokale betalingsmetoder vil spille en vigtig rolle for at imødekomme kundernes stadigt skiftende behov og dermed optimere konverteringen ved kassen.
- Adyens platform er udviklet internt for at hjælpe ambitiøse virksomheder med at løse komplekse udfordringer. Derfor er partnerskabet med inkClub særligt spændende. På kort tid har deres virksomhed opbygget en spændende portefølje af brands på tværs af flere brancher. Når virksomheden vokser med hensyn til varemærker, produktkategorier og markeder, kan ekspansion hurtigt blive komplekst i forhold til lokale betalingsmetoder, integrationer til leverandører og afstemning af transaktioner. Her kan vi skabe stor værdi for både inkClub og deres slutbrugere, forklarer Tobias Lindh, administrerende direktør for Adyen Norden & Baltikum
- I takt med at inkClub oplever god vækst i og uden for Norden, skal vi fortsat kunne fokusere på at tilbyde den bedst mulige oplevelse for vores kunder. Dette arbejde foregår både inden for produktudvikling og optimering af vores kasser. Købsadfærden på de forskellige markeder i Europa kan variere markant. Derfor er det vigtigt at samarbejde med en global aktør som Adyen, der tilbyder de lokale betalingsmetoder, som vores kunder efterspørger for at få en mere smidig indkøbsoplevelse,” siger Martin Benckert, administrerende direktør, inkClub.
Samarbejdet på de nordiske markeder starter i december 2024 og vil blive udvidet til markeder uden for Norden i 2025.
Om Adyen
Adyen (AMS: ADYEN) er den fintech-platform, der bruges af mange af verdens førende virksomheder. Ved at tilbyde end-to-end-betalinger, datadrevne indsigter og finansielle produkter i én og samme, globalt fungerende løsning, hjælper Adyen virksomheder med at nå deres mål hurtigere. Adyen har kontorer i flere lande og samarbejder med virksomheder som Meta, Uber, H&M, Åhléns og Elgiganten.