Efter mere end tre årtier med vækst lancerer det globale konsulenthus en helt nyt brandingstrategi, der skal afspejle firmaets markedsposition og ekspertise.
Det fremadstormende konsulenthus Simon-Kucher præsterede i 2022 en global omsætning på 3,9 mia. kr. og dermed en vækstrate på 21 procent.
Firmaets imponerende vækst blev drevet af alle dets områder – med særligt høje vækstrater på områderne Technology, Media & Telecom samt Industrials og Financial Services. Simon-Kucher har kontorer i 30 lande med den relativt største vækst i Nordamerika.
Simon-Kucher har markeret starten på 2023 ved at lancere deres nye brandingstrategi under overskriften ”Unlocking better growth”, som udtrykker, hvordan Simon-Kucher giver firmaets kunder langsigtet vækst, bedre salgsresultater og forbedret indtjening.
– Med brandingstrategien vil vi gerne understrege vores position i markedet som vækstspecialister og eksperter i kommercielle strategier. Mens mange andre konsulenthuse markedsfører sig selv som generalister, er vores rådgivning fokuseret på vækst og det kommercielle område. Det kan vi se, at vores kunder sætter pris på. Vores nye brand skal understøtte en fortsat tocifret vækst i Norden, hvor vi har udvidet vores lederteam fra fem til syv partnere, og hvor vi forventer at blive endnu flere partnere i løbet af de kommende år, siger partner Morten Kaae Sørensen fra Simon-Kucher.
Førende i verden inden for prissætning
Simon-Kucher har over de seneste årtier høstet megen anerkendelse for firmaets ekspertise inden for prissætning. Firmaet har i en årrække udvidet ydelsesporteføljen til at rådgive kunder om, hvordan de kan optimere alle elementer i deres kommercielle strategi – produkter, innovation, marketing, salg og prissætning. Rådgivningen er baseret på Simon-Kuchers indsigt i, hvad kunder ønsker og tillægger værdi. Den nye brandingstrategi afspejler firmaets vækst over næsten fire årtier og dets position som globalt førende konsulenthus.
– Vi har haft kontinuerlig vækst i over tre årtier. Det er en forbløffende bedrift, som skyldes, at kunderne har efterspurgt vores ydelser. Vi er anerkendt for vores ekspertise inden for prissætning, som da også fortsat vil være en kernekompetence, men vores kunder har i mange år udtrykt behov for en mere helhedsorienteret tilgang. Vi rådgiver dem i stigende grad inden for kommerciel strategi i bred forstand, så de kan opnå vækst og øge deres langsigtede salg, værdi og indtjening, siger Mark Billige, co-CEO hos Simon-Kucher.
Bedre vækst starter med Simon-Kucher
Co-CEO Andreas von der Gathen fra Simon-Kucher fremhæver, at det er afgørende, at Simon-Kucher sætter handling bag firmaets egne anbefalinger.
– Det er altid lykkedes for os som firma at opfylde vores egne vækstambitioner. Som vi har gjort det lige siden etableringen af Simon-Kucher i 1985, har vi det seneste år fokuseret på at investere i de største talenter, opbygge vores tilstedeværelse på de vigtigste markeder globalt set – samt på at udvikle et dynamisk og tilgængeligt lederteam. Vi har udvidet vores ydelsesportefølje til at omfatte digital rådgivning, transaction services og software teams, siger Andreas von der Gathen.
I 2022 udnævnte Simon-Kucher 35 nye partnere i 16 lande. Dermed er firmaet oppe på 190 partnere over hele verden. Simon-Kucher omfatter mere end 2.000 ansatte, hvilket er ensbetydende med en vækst på 90 procent over de seneste fem år.
Simon-Kucher annoncerede desuden åbning af kontorer i tre nye lande, hvilket bringer antallet af kontorer op på 45 fordelt på 30 lande. De senest etablerede kontorer ligger i Seoul og Johannesburg, og snart åbner et kontor i Mumbai. Alle disse tre lokationer er vækstmarkeder for Simon-Kucher.
– Vores brand afspejler nu reelt, hvem vi er, hvad vi gør, og hvad vi står for. Vi giver vores kunder service, relationer og erfaring af høj kvalitet, siger Mark Cullen, CMO hos Simon-Kucher.