Logitech introducerer nu en løsning, der gør det nemt for medarbejderne at reservere skrivebord på arbejdspladsen – og bedre muligheder for at administrere delte skriveborde.
Softwareløsningen kører på den nye Logi Dock Flex; en administreret dockingstation, der er skabt til delte skriveborde i fleksible arbejdsmiljøer.
Overgangen til en hybrid arbejdsmodel har givet virksomheder mulighed for at revurdere og optimere deres kontorlokaler. Men den hybride udvikling har også givet udfordringer ift. at motivere medarbejderne til at vende tilbage til kontoret, og har skabt et behov for data og indsigt for at forstå rumkonfiguration og fortsatte investeringer.
– Virksomheder ved, at de skal gøre sig fortjent til at få medarbejderne til at pendel og komme ind på kontoret. Svaret er ikke at tilføje flere bordfodboldborde, men i stedet gøre det nemt for medarbejderne at planlægge deres kontordage sammen med kollegaerne, siger Henrik Staff, chef for Logitech B2B i Norden.
– Vi tog en flerdimensionel tilgang da vi designede Logi Dock Flex, der ikke kun løser skrivebordsbooking og ledelsesproblemer, men også fremmer socialt samarbejde og giver it-afdelingen data om, hvordan teknologien og rummet bruges.
En McKinsey Social Capital-undersøgelse* viser, at medarbejdere generelt føler sig mindre forbundet med personer i deres virksomhedsnetværk. Via Logitechs skrivebordsreservationstjeneste kan medarbejderne planlægge dage på kontoret med deres teams, reservere et skrivebord via Logi Tune og give deres teammedlemmer besked i appen. Når de er på kontoret, kan de blot tilslutte Logi Dock Flex med et enkelt USB-kabel og hurtigt komme i gang med arbejdet.
Personlige skærm- og kalenderintegrationer
Med en 8″ skærm, tre USB-porte foran og tre mere bagpå understøtter Logi Dock Flex dobbelt skærm, netværksforbindelse og op til 100 watt strøm, hvilket giver mulighed for både sikre enhedsforbindelser samt mulighed for, at medarbejderne kan medbringe deres egen enhed. Hver medarbejder kan tilpasse sin arbejdsstation med eget baggrundsbillede og out-of-office-besked og deltage i møder med et enkelt tryk via kalenderintegrationer med Logi Tune-appen. Og ved ad hoc-booking viser det interaktive panel, om skrivebordet er ledigt eller ej.
Nem installation og overvågning for it-teams
It-teams kan hurtigt installere og implementere Logi Dock Flex i stor skala med sikker kabelstyring, der giver ryddelige skrivebordsområder. Via Logitech Sync kan it-afdelingen overvåge og administrere Logi Dock Flex eksternt for at justere reservationsindstillinger, administrere udstyr og tilpasse i henhold til virksomhedens politik for hybridarbejde.
Logi Dock Flexs brede kompatibilitet gør det muligt for it-teams at vælge Microsoft Teams, Zoom Workspace Reservation eller Logitechs egen skrivebordsreservationstjeneste. Der følger endda et udvidet udvalg af reservationsplatforme på sigt. Logitechs desk booking software administreres via Logitech Sync og kan enten implementeres via Logi Dock Flex eller ved hjælp af QR-koder der fungerer alene, uden det kræver køb af Logitech hardware.
Indsigt i realtid og analyser af pladsforbrug vil hjælpe ledelsen med at forstå status for skrivebordsudnyttelse, spidsbelastningsprocenter og brugeradfærd.
Bæredygtighed i produktionen
Logitech er forpligtet til at skabe en mere retfærdig og klimapositiv verden ved aktivt at arbejde på at reducere vores kulstofpåvirkning. Derfor vil Logi Dock Flex delvist blive fremstillet ved hjælp af materialer med lavere påvirkning, såsom genbrugsplast og aluminium med lavt kulstofindhold, når det er muligt, og vil blive sendt i ansvarligt indkøbt emballage.
Priser og tilgængelighed
Logi Dock Flex, der tilbydes i råhvid, vil være tilgængelig i efteråret 2023 gennem autoriserede forhandlere og på logitech.com med en vejledende udsalgspris på 6.370 kr.