L’Oréal vil udnytte IBM´s generative AI teknologi til at opnå ny indsigt i kosmetiske formuleringsdata – en indsigt, der ventes at transformere skønhedsindustrien.
Virksomheden vil nemlig nedbringe dens brug af naturressourcer og reducere energi- og materialespild i fremstillingsprocessen.
En dybere forståelse af hvordan bæredygtige ingredienser i kosmetiske formuleringer agerer, skal hjælpe L’Oréal med at opbygge flere bæredygtige produktlinjer.
Den skræddersyede AI model er den første af sin slags i skønhedsindustrien og vil redefinere AI innovation i krydsfeltet mellem skønhed, kemi og teknologi.
“Alliancen med IBM bygger på mange års unik ekspertise inden for skønhedsvidenskab og datastrukturering og åbner for en ny spændende æra for vores innovations- og udviklingsproces”, sagde Matthieu Cassier, Chief Transformation & Digital Officer – L’Oréal Research & Innovation
“Denne alliance – mellem højt specialiseret ekspertise inden for henholdsvis kosmetik og kunstig intelligens – kan revolutionere kosmetisk formulering. Den omfavner ånden i AI-forstærket forskning med fokus på bæredygtighed,” erklærer Guilhaume Leroy-Méline, IBM Distinguished Engineer, Business Transformation Services CTO, IBM Consulting France.