Norwegian og Strawberrys fælles digitale fordelsvaluta er i dag blevet lanceret på det nordiske marked.
Spenn vil gøre det lettere at optjene og bruge point på tværs af loyalitetsprogrammer, først og fremmest på flyrejser og hotelophold.
Norwegians og Strawberrys loyalitetsprogrammer benytter nu den fælles valuta Spenn. Målet på længere sigt at skabe en fordelsvaluta, som kan bruges på tværs af en række kendte mærker og partnere i Norden. Med Spenn vil Norwegian Reward-medlemmer helt eller delvist kunne betale for flyrejser og hotelophold samt optjene Spenn, når de rejser.
”Det er en dag, vi har set frem til i lang tid. Lige siden vi annoncerede vores partnerskab med Strawberry, har vi ønsket at udfordre det etablerede loyalitetsmarked og skabe en fordelsvaluta, der giver medlemmerne fleksibilitet og flere og andre muligheder end dem, der findes på markedet i dag. Vi tror på, at Spenn vil give alle vores og Strawberrys medlemmer endnu flere og bedre oplevelser,” siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.
Fremover vil i alt 7 millioner medlemmer af både Norwegian og Strawberry kunne downloade den nye Spenn-app, hvor man kan forbinde sine eksisterende medlemskonti hos Norwegian og Strawberry og optjene og bruge Spenn på fremtidige køb. Norwegian Reward-medlemmer vil gradvist få tilgang til Spenn i løbet af lanceringsdagen.
Om Spenn og Norwegian Reward
Fremover vil Norwegian Reward-medlemmer optjene Spenn på deres flyrejser. CashPoints, der allerede er optjent, bevares og kan bruges hos Norwegian og partnere som før. De, der kvalificerer sig til Norwegian Reward-fordele, vil stadig beholde dem, men fordelen »ekstra CashPoints« ændres til en »ekstra Spenn«-fordel. Det er stadig muligt at optjene CashPoints, f.eks. ved at bruge Bank Norwegian-kortet og gennem en række Norwegian Reward-partnere.
Medlemmer kan benytte Spenn til delbetaling, som man hidtil har kunne med CashPoints. Spenn kan ligesom CashPoints bruges på alle Norwegians flyvninger, hvor der er ledige sæder, uden krav om minimumsbeløb.
Norwegian
Norwegian-koncernen er et førende nordisk luftfartsselskab med hovedkontor i Fornebu uden for Oslo i Norge. Selskabet har over 8.200 ansatte og ejer to af de førende flyselskaber i Norden: Norwegian Air Shuttle og Widerøe’s Flyveselskap. Widerøe blev opkøbt af Norwegian i 2024 med et formål om at gøre det endnu nemmere at rejse på tværs af de to flyselskabers netværk.
Norwegian Air Shuttle, det største norske flyselskab med omkring 4.700 ansatte, tilbyder et omfattende rutenetværk, der forbinder de nordiske lande med et bredt udvalg af europæiske destinationer. I 2023 transporterede Norwegian over 20 millioner passagerer og havde en flåde på 87 Boeing 737-800 og 737 MAX 8-fly.
Widerøe’s Flyveselskap, Norges ældste flyselskab, er Skandinaviens største regionale flyselskab. Flyselskabet har mere end 3.500 ansatte. Widerøe opererer hovedsageligt lufthavne med korte landingsbaner i de norske landdistrikter og driver flere statslige kontraktruter (PSO-ruter) ud over sit eget kommercielle netværk. I 2023 havde flyselskabet 3,3 millioner passagerer og en flåde på 48 fly, herunder 45 Bombardier Dash 8-fly og tre Embraer E190-E2-fly. Widerøe Ground Handling leverer ground handling-tjenester i 41 norske lufthavne.
I Norwegian-koncernen er bæredygtighed en hovedprioritet, og koncernen har forpligtet sig til at reducere CO2-udledningen fra sine aktiviteter betydeligt. Blandt de mange initiativer, er det mest bemærkelsesværdige, investeringen i produktion og brug af fossilfrit flybrændstof (SAF). Norwegian stræber efter at blive det bæredygtige valg for sine passagerer og bidrager aktivt til omstillingen af luftfartsindustrien.
Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn og YouTube.