Logitech International offentligør i dag betydelige fremskridt i udfasningen af plastikemballage inden for virksomhedens ikoniske mus-kategorier, hvor overgangen til papiremballage nu næsten er fuldført.
Initiativet er anslået til at fjerne 660 tons plastik og reducere CO2-udledningen med 6.000 tons – svarende til at eliminere mere end 37 millioner engangsplastikflasker om året.
Den globale overgang til papiremballage på tværs af millioner af produkter fortsætter hos forhandlere verden over og forventes at være fuldt implementeret ved udgangen af 2025.
“At droppe plastikemballage er et stort skridt mod vores mål om at eliminere engangsplastik i hele vores portefølje. Vi er nu omkring 90 % i mål, og dette er vores største emballageinitiativ til dato,” fortæller Delphine Donné, GM for Personal Workspace Solutions business group hos Logitech. “Allerede før denne overgang reducerede vi 1.800 tons emballagemateriale ved at optimere vores design andre steder på tværs af vores pakkeproces. Hver forbedring bringer os tættere på en fremtid uden engangsplastik.”
En specialundersøgelse foretaget i samarbejde med GlobeScans Healthy & Sustainable Living viser, at 61 % af forbrugere globalt ønsker at vælge genanvendelig emballage i det kommende år. Engangsplastik og blandet materiale i emballage skaber både unødvendigt affald og forvirring omkring genanvendelse. Selvom Logitech går ind for 100 % genanvendelse af alle materialer, er de nuværende affaldshåndteringssystemer ikke tilstrækkelige på tværs af geografiske områder. Derfor arbejder Logitech aktivt på at fjerne engangsplastik direkte ved kilden.
“Forbrugere efterspørger i stigende grad emballage, der er mindre skadelig for miljøet. Ved at bruge papir i stedet for engangsplastik gør vi emballagen nemmere at åbne, mere visuelt indbydende og informativ,” udtaler Bliss Buter-Thompson, Head of Packaging hos Logitech. “Samtidig kan vi optimere vægten og størrelsen på emballagen og dermed reducere produktets CO2-aftryk – alt sammen i overensstemmelse med, at vi imødeser vores kunders behov.”
Op til 80 % af et produkts miljøaftryk påvirkes allerede i designfasen, hvor materialevalg og effektivitet spiller en central rolle. Som en del af sit Design for Sustainability-initiativ har Logitech implementeret emballageløsninger, der minimerer miljøpåvirkningen. Dette inkluderer et FSCTM-certificeret papiremballageprogram fra 2019 og en Single-Use Plastics Policy, som blev introduceret i 2021. Derudover har virksomheden fjernet plastfolie fra sin Logitech G gaming-division, og erstattet plastik med genanvendelige materialer som papirbaserede ophæng og træfiberposer i mange produkter.
Beslutningen om at fjerne engangsplastik fra Logitechs emballage er en del af virksomhedens bredere indsats for at designe mere bæredygtigt, reducere CO2-aftryk og fremme cirkulær økonomi. Mere information om Logitechs bæredygtighedsprogrammer findes i virksomhedens FY24 Impact Report eller på hjemmesiden.
Om Logitech
Logitech udvikler software-drevne hardwareløsninger, der hjælper virksomheder med at trives og forbinder mennesker, når de arbejder, skaber, gamer og streamer. Som bindeled mellem mennesker og den digitale verden er vores mission at udvide menneskers potentiale til både arbejde og leg på en måde, der gavner både mennesker og planeten. Logitech International blev grundlagt i 1981 og er et schweizisk børsnoteret selskab på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Besøg Logitech og dets øvrige brands, herunder Logitech G, på www.logitech.com eller virksomhedens blog.