Verizons løsninger skal understøtte fans og kunders oplevelser før, under og efter FIFA World Cup 26 gennem state-of-the-art opkoblingsmuligheder på alle stadions.
Verizon og FIFA meddeler nu, at Verizon er blevet udnævnt til Official Telecommunication Services Sponsor for FIFA World Cup 26 i Canada, Mexico og USA, samt turnerings-supporter for FIFA Women’s World Cup 2027.
Verizon trækker på stor erfaring som partner, når det gælder kommunikations- og netværksservices ved store sports- og underholdningsbegivenheder og skal nu understøtte nye FIFA World Cup-oplevelser for fans, spillere, medier og andre interessenter. Verizons tjenester kommer til at spille en afgørende rolle på stadions, officielle hjemmesider og andre dele af 2026 FIFA World Cup, i hvad der bliver det første samarbejde nogensinde mellem FIFA og Verizon.
”FIFA World Cup og FIFA Women’s World Cup bringer mennesker sammen over hele verden gennem deres fælles passion for sporten, siger Hans Vestberg, formand og administrerende direktør for Verizon. ”Verizon vil nu skabe oplevelser, som fans elsker, uanset om de er på stedet eller på farten. Vores partnerskab med FIFA betyder, at fodboldfans over hele verden for adgang til den slags oplevelser, som kun Verizon kan levere.”
“Fodbold forener verden, og for at forene verden skal vi sikre, at alle er forbundet,” siger FIFA-præsident Gianni Infantino. ”Verizon er med os på rejsen mod virkelig at globalisere fodbold og skal skabe det netværk, der forener fans, spillere, partnere og medier i 2026. Samarbejde gør os alle stærkere, og vi ser frem til at se, hvordan Verizons involvering i disse to banebrydende turneringer kan bidrage til at styrke fodbolden globalt.”
FIFA World Cup 26 er højdepunktet inden for herrefodbold og afholdes i USA (for første gang siden 1994) samt i Canada og Mexico. Den kommende turnering bliver den største nogensinde med 48 hold, som skal spille 104 kampe. I samarbejde med FIFA vil Verizon hjælpe med at styre den store tilstrømning af fans, spillere og besøgende. Verizon vil også sikre, at netværket på stadions, i lokalsamfund og byer holder alle fans, spillere og deltagere i øvrigt opkoblet til alt, hvad der sker. Derudover vil Verizon sikre, at internationale fans har adgang til Verizon-netværket, når de lander i USA og Canada.
FIFA World Cup for kvinder 2027 bliver den tiende udgave af turneringen med 32 konkurrerende nationer. Brasilien er for første gang vært for FIFA Women’s World Cup og bliver dermed også den første nation i Sydamerika, der er vært for turneringen. USA har været vært for turneringen to gange og har vundet den fire gange.
I rollen som officiel turneringssupporter for 2027 FIFA Women’s World Cup i USA, vil Verizon tilbyde fanoplevelser før, under og efter kampene, herunder aktiveringer, unikke giveaways, meet-and-greets med spillere og meget mere.
- Læs den globale pressemeddelelse på her: https://www.verizon.com/about/news/verizon-named-fifa-world-cup-26
- Medie-henvendelser til Verizon Business Group i Danmark, kontakt venligst: verizonbusinessdk@kontekstkommunikation.dk.
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) was formed in 2000 and is one of the world’s leading providers of technology and communications services. Headquartered in New York City and with a presence around the world, Verizon generated revenues of $134.0 billion in 2023. The company offers data, video and voice services and solutions on its award-winning networks and platforms, delivering on customers’ demand for mobility, reliable network connectivity, and security.
VERIZON’S ONLINE MEDIA CENTER: News releases, stories, media contacts and other resources are available at verizon.com/news. News releases are also available through an RSS feed. To subscribe, visit www.verizon.com/about/rss-feeds/.