Zoom præsenterer ny AI-drevet samarbejdsplatform
Hjem AI Zoom præsenterer ny AI-drevet samarbejdsplatform

Zoom præsenterer ny AI-drevet samarbejdsplatform

Af Redaktionen

Fremover kan brugere opleve Zooms nye AI-drevne samarbejdsplatform, Zoom Workplace.

Samtidig lancerer Zoom 40 nye funktioner og tilføjelser samt opdaterer platformens design.

Nyhederne samler alle funktioner i Zooms alt-i-én platform, som gennem AI vil styrke den moderne arbejdsplads ved at optimere brugeroplevelsen og frigøre brugernes tid og ressourcer.

Nu lancerer Zoom samarbejdsplatformen ’Zoom Workplace’, som er udviklet til at styrke en lang række kommunikations- og samarbejdsværktøjer gennem AI i én sikker og skalerbar platform. Det betyder, at Zoom-brugere får adgang til helt nye AI-drevne funktioner til Zoom Phone, Team Chat, Events og Contact Center, som skal forbedre den moderne arbejdsplads. Samarbejdsplatformen har til formål at øge produktiviteten, frigøre ressourcer for medarbejderne og styrke virksomhedens kunderelationer og arbejdsgange.

Zoom præsenterer ny AI-drevet samarbejdsplatform

Ole Mygind, salgschef for Zoom i Norden og Benelux.

”I Zoom har vi fokus på at forbedre vores brugeres arbejdsdag og arbejdsgange og samtidig give brugerne den samme velkendte Zoom-oplevelse, de kender og har tillid til. Vi oplever, at det AI-drevne værktøj, Zoom AI Companion, har transformeret platformen og er blevet et unikt redskab til at forbedre arbejdsdagen og frigøre kostbare ressourcer. Derfor er det et helt naturligt skridt i vores udvikling at introducere Zoom Workplace, hvor vi samler alle vores kerneløsninger i én enkelt AI-drevet platform,” siger Ole Mygind, salgschef for Zoom i Norden og Benelux.

AI-platform med produktivitet i højsædet

En af Zooms innovationer i den nye AI-baserede samarbejdsplatform er ’Ask AI Companion’, som er en forbedret digital assistent, der letter brugernes arbejdsgange ved fx at opsummere møder, forberede agendaer, bearbejde mødedata og udarbejde resuméer af chat-, mailtråde og dokumenter.

Udover at styrke brugernes produktivitet med Ask AI Companion, betyder forbedringen af platformen også, at Zoom Phone bliver styrket med AI-baserede funktioner. De nye funktioner skal hjælpe brugerne med at optimere opkald ved fx at få en opsummering af samtalen i stedet for at bruge ressourcer på at tage noter undervejs. Desuden kan AI-baserede funktioner vurdere, hvilke ubesvarede opkald, der er vigtigst at håndtere og give et samlet referat af de indgåede opkald på telefonsvareren, uden at man skal lytte til hver enkelt besked.

Zoom udvider også AI-funktionerne på Team Chat og for Whiteboard-værktøjet, hvor brugerne kan spare tid ved hjælp af intelligent planlægning, der automatisk registrerer mødets formål, foreslår nyt mødetidspunkt og giver mødereferater, som understøtter 38 forskellige sprog. Det vil også være muligt at få hjælp til kreative elementer, hvor AI-funktionerne fx kan hjælpe med idegenerering.

Øvrige nyheder i Zoom Workplace er:

  • Møde-fane: Ved Zoom Meetings vil brugerne se en ny ’møde-fane’ i Zoom-appen, der gør det muligt at samarbejde før, under og efter møder. Det understøtter traditionelle kalendervisninger og fungerer som et samlende sted for dagsordener, optagelser og andre delte elementer som dokumenter samt AI Companion-smarte optagelser og mødeopsummeringer.
  • Flerhøjtalervisning: Under et møde vil den nye flerhøjtalervisning automatisk tilpasse sig til videolayoutet for at fremhæve, hvem der taler, og på den måde gøre det lettere for deltagerne at følge med.
  • AI-drevet portrætbelysning: Hjælper med at oplyse brugernes ansigter, hvis lyset er dårligt, og generative AI-virtuelle baggrunde giver brugerne mulighed for at oprette brugerdefinerede baggrunde.
  • Værktøjslinje: En ny værktøjslinje, man selv kan tilpasse, gør mødeoplevelsen endnu lettere. Her kan man fastgøre de funktioner, man hyppigst bruger.
  • Multi-deling: Flere deltagere kan dele skærme og dokumenter, whiteboards og noter på samme tid og derved få mulighed for at vælge dokumenter, strømline dokumentadgangstilladelser og samarbejde om dokumenter direkte fra møder med dokumenter fra tredjepartsapps.
  • I Zoom Team Chat vil asynkron kommunikation blive forstærket af Team Chat-faner, der vil hjælpe brugerne med at holde sig organiseret ved at holde kanalrelaterede aktiver som links, whiteboards og ressourcer i et enkelt overblik.
  • Workspace-fane: En ny fane giver adgang til Workspace Reservation med vejvisning og besøgsstyring direkte fra Zoom Workplace-appen. For at gøre møder mere inkluderende vil Zoom Rooms give mulighed for at aktivere nye intelligente navneskilte, som automatisk kan tilføje navneskilte til personer i et Zoom Room under et møde.
  • Zoom Rooms: Når én skærm ikke er nok, vil brugerne kunne udvide Zoom Rooms med en tilknyttet enhed til en ekstra skærm for at samarbejde med lyd og video.

Styrker kunderelationer med Zoom Business Services 

Zooms forretningsydelser inkluderer AI-drevne løsninger til marketing, kundeservice og salg. Tæt integreret med Zoom Workplace giver Zoom Business Services medarbejdere, der er ansigtet udadtil, mulighed for at levere enestående oplevelser gennem hele kundeoplevelsen.

I Zoom Contact Center kan virksomheder nu udvide deres digitale kommunikationskanaler til at omfatte WhatsApp og indgående e-mails, hvilket giver kunderne mere fleksibilitet og valgmuligheder og gør det nemmere at engagere sig og svare kunderne.

De nye produkter og funktioner forventes at blive udrullet i april og maj. Nogle funktioner og produkter er muligvis ikke tilgængelige for alle regioner og brancher på lanceringstidspunktet.

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>