Mens mange loyalitetsprogrammer, klubkort og medlems-apps kun bliver brugt omkring oprettelsestidspunktet, så oplever Lidl, et år efter lanceringen, stort engagement i deres medlems-app.
Flere end 355.000 brugere har registreret sig det første år.
Netop nu er det et år siden, dagligvarekæden Lidl lancerede sin digitale kundeklub Lidl Plus.
Med Lidl Plus har Lidl arbejdet intensivt med målrettet markedsføring og belønning til loyale kunder – og det er blevet vel modtaget.
”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der er hård kamp om brugernes opmærksomhed i den digitale verden. Derfor har det også krævet enormt meget arbejde at udvikle og løbende tilpasse vores medlems-app, så den rent faktisk engagerer vores kunder. Derfor er vi virkelig stolte af, at der efter bare et år er flere end 355.000 kunder, som har valgt at registrere sig i vores app,” siger Thomas Thybo, Digital Manager i Lidl, der også fortæller, at antallet af brugere og deres engagement stiger støt.
Udviklingen fortsætter trods gode resultater
355.000 kunder har valgt at downloade Lidl Plus-app’en og det tal er Thomas Thybo godt tilfreds med, men understreger, at de langt fra får ham til at læne sig tilbage:
”Selvom vi er pivstolte af resultaterne her efter et år, så skal vi blive ved med at gøre os umage for at gøre det relevant og værdifuldt at være medlem af Lidl Plus.”
I marts måned i år lancerede Lidl Bonus Plus, som belønner loyale kunder. Kunder, der handler for mere end 400 kroner på en måned i Lidl, får en bonuskupon til deres næste indkøb.
”Vi har lært rigtig meget om vores kunder i det forgangne år. Blandt andet at de foretrækker kontante rabatter frem for at deltage i konkurrencer. Det fik os til at indføre Bonus Plus, som vi allerede nu har fået mange positive tilbagemeldinger på,” siger Thomas Thybo.