Adobe lancerer nye produkter, som skal gøre det nemmere at skabe Metaverse-oplevelser
Hjem Nye Produkter Adobe lancerer nu nye produkter, som skal gøre det nemmere at skabe Metaverse-oplevelser

Adobe lancerer nu nye produkter, som skal gøre det nemmere at skabe Metaverse-oplevelser

Af Redaktionen

Adobe offentliggør i dag store opdateringer til Adobe Substance 3D, som skal understøtte skabelsen af 3D-grafik fra start til slut.

Opdateringerne viser samtidig, at Adobe er klar til at være en markedsleder i en verden, som gør sig metaverse-klar.

‘’Metaverse oplevelser kommer til at være en del af fremtiden, og forudseende brands forbereder sig på at skabe 3D indhold, som vi allerede kender fra gaming-industrien. Forbrugere forventer spektakulært indhold som en del af deres personlige digitale oplevelse. Det betyder, at vi skal give udviklerne det bedste værktøj til at skabe innovative AR- og metaverse-oplevelser. Vores seneste udvidelse af Substance 3D skal hjælpe vores kunder med at gøre dette muligt” fortæller Franck Attia, nordisk direktør for Adobe.

3D i eksplosiv vækst og fokus på nye oplevelser

Adobe lancerer nye produkter, som skal gøre det nemmere at skabe Metaverse-oplevelser3D bliver fortsat vigtigere, og efterspørgslen på Substance 3D-værktøjer vokser støt i spil-, underholdnings- og nethandelsindustrien. At kunne arbejde med 3D er ved at blive normen hos kreative i hele verden. Mange brands er også begyndt at forberede en fremtid, hvor nye forbrugeroplevelser ligger indenfor det såkaldte metaverse, hvor den fysiske og digitale verden smelter sammen. Adobes Substance-værktøjer har haft en årlig vækst i brugere på over 100 procent og har nu mange hundrede tusinde brugere hver måned.

Her er et detaljeret overblik over opdateringerne i Substance 3D Collection, der bl.a. inkluderer:

  • Fuld Apple M1 support til Substance Painter, Designer og Sampler, som gør det muligt for folk, der arbejder med 3D, at arbejde hurtigere end nogensinde før.
  • For at skabe den maksimale ydelse i Substance-universet lanceres et nyt Substance 3D Materials SDK. Det gør det muligt for udviklere at skrive deres egne plugins og bruge Substance 3D-materiale i andre applikationer.
  • Substance Material Plugin til Photoshop gør, at brugerne kan spare mange timer og mange trin for at skabe lag, design variationer og 3D-effekter. Der findes allerede et tilsvarende plugin til Illustrator, hvilket bliver brugt af hundredtusindvis af brugere. Derudover kommer der også en stor opdatering til Substance 3D Plugin for Unity, som gør det muligt for brugere at loade og modellere Substance-materiale direkte i Unity-systemet.
  • Nye muligheder i 3D sculpting workflow. Adobe udsender senere i år også Substance 3D Modeler, som giver brugerne en langt mere intuitiv tilgang til 3D-modellering.

Kunstig intelligens vil revolutionere nethandel Spil-, underholdnings- og nethandel står foran en revolution. Augmented reality (AR), som kombinerer data fra den fysiske verden med virtuelle data, for eksempel ved brug af grafik og lyd, har allerede skabt nye virtuelle oplevelser. Adobe udsender nu et værktøj (beta-version), som ved hjælp af kunstig intelligens skal hjælpe brands med at skabe fantastiske AR-oplevelser meget hurtigere og mindre datatungt end tidligere. Det skal hjælpe brands mod, at langsomme loading-tider ødelægger AR-oplevelser. Teknologien vil være fuldt integreret i Adobe Aero senere i år.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>