Fjársýsla Ríkisins, Finansstyrelsen på Island, har migreret sine kritiske databaser til Oracle Exadata Cloud@Customer som en del af et bredere digitalt innovationsinitiativ for at konsolidere og modernisere sin teknologiske infrastruktur.
Skiftet til et database-miljø i skyen kan gøre det muligt for Fjársýsla Ríkisins at reducere omkostningerne og fremskynde udviklingen af nye digitale tjenester for regeringsdepartementer, offentlige sektorenheder og borgere.
Advania, medlem af Oracle PartnerNetwork, håndterer denne implementering som leverandør af managed services.
Fjársýsla Ríkisins leverer finansielle tjenester til det islandske finansministerium samt til centralregeringen og dens nøgleministerier. For at understøtte kritiske operationelle forretningsapplikationer, herunder central finans, budgetplanlægning, forsyningskæde, indkøb og HR-styringssystemer, ville Fjársýsla Ríkisins sikre systemernes ydeevne, skalérbarhed og tilgængelighed samt overholdelse af datasikkerheds– og lokalitetsregler.
Migreringen af systemerne til Oracle Exadata Cloud@Customer, en hybrid cloud-databaseplatform leveret som en managed service af Advania, har gjort det muligt for Fjársýsla Ríkisins at forbedre applikationernes latenstid markant – herunder op til 300% hurtigere dataforarbejdning og analyse af kerneapplikationer – mens de fastholder fuld kontrol over datastyring. Derudover leverer Oracle Exadata Cloud@Customer automatiseringsfunktioner til datastyring, som hjælper Fjársýsla Ríkisins med at øge den operationelle effektivitet og reducere omkostningerne.
“Høj ydeevne og tilgængelighed af vores systemer er grundlæggende for at hjælpe os med at imødekomme de stigende krav til offentlige tjenester. Oracle Exadata Cloud@Customer understøtter vores mål for ydeevne og effektivitet,” siger Sigurjón Þráinsson, CIO hos Fjársýsla Ríkisins. “Oracle giver os en meget skalérbar og fleksibel platform, der gør det muligt for os hurtigt og omkostningseffektivt at migrere forretningskritiske systemer til en cloud-infrastruktur, mens vi stræber efter at sikre, at vi bevarer fuld kontrol over vores datastyring og overholder kravene til datalokalitet.”
“Oracle Exadata Cloud@Customer giver Fjársýsla Ríkisins avanceret databaseydeevne og mulighed for at understøtte leveringen og skaleringen af en bred vifte af forretningskritiske tjenester, samtidig med at agenturet opfylder de strenge krav til datalokalitet,” siger Marc Jardorf, Country Manager for Danmark og Island, Oracle. “Vores distribuerede cloud-tilgang gør det muligt for kunder som Fjársýsla Ríkisins at opbevare data og applikationer, hvor de har brug for dem, hvilket er en af grundene til, at vi ser betydelig vækst i efterspørgslen efter Oracle Exadata Cloud@Customer i den offentlige sektor, finansielle tjenester, telekommunikation og andre stærkt regulerede industrier over hele verden.”
Exadata Cloud@Customer kombinerer en af verdens førende databaseteknologier og Exadata, en af de mest kraftfulde databaseplatforme, med enkelheden, smidigheden, elasticiteten og abonnementsfordelene ved en cloud-baseret implementering. Det kører i Oracle Exadata Database Service og Oracle Autonomous Database, svarende til en public cloud, men er placeret i kundernes egne datacentre og styres af Oracle Cloud-eksperter. Dette muliggør en ensartet cloud-oplevelse for kunder, uanset om de er on-premises eller i Oracle Cloud Infrastructure (OCI)-datacentre.
Om Oracle
Oracle tilbyder integrerede applikationssuiter samt sikker, autonom infrastruktur i Oracle Cloud. For mere information om Oracle (NYSE: ORCL), besøg os på www.oracle.com.
Varemærker
Oracle, Java, MySQL og NetSuite er registrerede varemærker tilhørende Oracle Corporation. NetSuite var den første cloud-virksomhed—og markerede starten på den nye æra af cloud computing.