Fremgang i hård tid hos dansk børnetøjskæde: ’Vi kan konkurrere mod Temu’
Hjem LIVSSTIL Fremgang i hård tid hos dansk børnetøjskæde: ’Vi kan konkurrere mod Temu’

Fremgang i hård tid hos dansk børnetøjskæde: ’Vi kan konkurrere mod Temu’

Af Redaktionen

Stigende nethandel og kinesisk lavpriskonkurrence har ikke ramt Børneloppen, der tværtimod er vækstet i 2024.

Det handler både om en større genbrugsbevidsthed, men også om små priser, mener indehaver.

Mens flere danske børnetøjsforretninger det seneste år har måttet dreje nøglen om, ser det helt anderledes ud for genbrugskæden Børneloppen, der handler med genbrug af alt fra børnetøj til legetøj og barnevogne. Med tre danske og en international butiksåbning alene i løbet af 2024 har kæden succes i et ellers udfordret marked.

– Vores koncept er modstandsdygtigt over for nethandlen, fordi forretningerne er store, og priserne er små. Faktisk påvirker det os overhovedet ikke, og vi kan som en af de ganske få i Danmark konkurrere mod Temu på pris. Samtidig har vi også et bæredygtigt aspekt, som især førstegangsforældre i dag går op i, forklarer Johanna Kiel, der er en af idékvinderne bag og indehaver af Børneloppen, der åbnede deres første forretning i 2016 i Valby, og i løbet af 2024 er åbnet i Horsens, Herning og Lyngby.

Sidste år solgte private tøj og ting til børn hos Børneloppen for hele 200 millioner kroner, og for 2024 ser det ud til, at succesen fortsætter med et salg på 157 millioner kroner i løbet af årets først ni måneder.

Flere vil både købe og sælge

Fremgang i hård tid hos dansk børnetøjskæde: ’Vi kan konkurrere mod Temu’Netop konceptet med at det er private, der både køber og sælger hos Børneloppen er medvirkende til den stigende popularitet. I mange tilfælde vender købere nemlig tilbage som sælgere senere.

– Det er dyrt at blive førstegangsforældre, så det er nærliggende at se på mulighederne for at spare penge her. Der er rigtig mange, der opdager Børneloppen, når de bliver forældre første gang. Vi ser ganske ofte, at de kunder, vi havde for måske to eller fem år siden som shoppere, senere kommer tilbage og bliver sælgere. Det bliver et kredsløb på den måde, forklarer Johanna Kiel.

I 2023 blev der solgt over fem millioner brugte varer i Børneloppens butikker, og kæden regner med at slå rekorden i 2024, hvor salget per september ligger lidt over fire millioner.

Erobrer udlandet

Børneloppen har allerede en forretning i Island og to i Belgien, og i starten af 2025 kommer Sverige formentlig også på kortet, hvor første forretning skal åbne i Malmø. Men drømmene om udlandet er større for Børneloppen.

– Sverige er vores næste store satsning, og vi kan se, at svenskerne er langt fremme i forhold til grøn omstilling og genbrug. Masser af svenske forældre vil gerne både købe og sælge på loppemarkederne også til deres børn. Med de rette franchisetagere i de rette byer har vi supergode forudsætninger for at blive en succes i Sverige, siger Johanna Kiel.

Børneloppen har i dag 15 forretninger fordelt over hele Danmark i henholdsvis Aalborg, Aarhus, Randers, Horsens, Herning, Kolding, Odense, Holbæk, Næstved, Slagelse, Helsingør, Lyngby, Valby, Vallensbæk og Vanløse.

 

Velkommen til Epicent Public Relations A/S!

Siden 1999 har Epicent Relations Group leveret professionelle kommunikationsydelser til erhvervslivet. Epicent Public Relations A/S med kontorer i København, Aarhus, Aalborg og Kolding er fem år i træk kåret til Gazelle af Dagbladet Børsen. Vi specialiserer os i presseopgaver for kæder, B2B-virksomheder og webshops. Lokalt, regionalt, nationalt og internationalt

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>