Den socialt bevidste B2B-platform Ankorstore gør handel mellem uafhængige butikker og brands lettere.
Nu er Ankorstore kommet til Norden, og entreprenører, der slutter sig til platformen, inviteres til Lift Days, 20.-27. September, hvor deres salg kan blive 10 gange større end det normale månedlige salg, siger en repræsentant for Ankorstore.
På trods af pandemien åbnede der over det seneste års tid fortsat mange butikker. Stort set lige så mange som lukkede, hvilket kan have at gøre med, at mange tog chancen for at realisere deres forretningsideer i en periode med mange afskedigelser.
Mindre spillere bliver let fanget i diskussioner om mængder, rabatter og betalingsbetingelser, noget som Ankorstore ønsker at fjerne. Platformen samler i dag detailhandlere fra 23 europæiske lande med over 100.000 butikker.
”Da de traditionelle messer mislykkedes sidste år, så vi behovet for alternative aktiviteter for vores kunder. Gennem Lift Days skabte vi mulighed for, at de kunne handle med hinanden på meget gunstige vilkår inden de store ferier. Dette var så vellykket, at vi nu udfører aktiviteten for tredje gang”, beretter Pierre-Louis Lacoste, medstifter af Ankorstore.
Under Lift Days kan et brand finde nye forhandlere og begynde at handle – med et tryk på en knap. For at stimulere handelen giver Ankorstore en rabat på op til ca. 1.500 DKK ved en minimumsordre på ca. 2.000 DKK og tilbyder forsendelse det første år. Indtil den 30. september vil platformen også fuldt ud kompensere for al told på handel med United Kingdom.
”I løbet af Lift Days har vi set, at der placeres en ny ordre hvert 90. sekund, og at salg af brands kan generere 10 gange deres gennemsnitlige månedlige salg og omsætning. For opstartsvirksomheder kan det betyde meget at have adgang til sådan en salgsmotor.”
Deltagelse i Ankerstore Lift Days 20.-27. september er gratis for både detailhandlere og brands og foregår ved registrering på Ankorstores platform.