Fremover kan Zoom-brugere få glæde af Zooms værktøj AI Companion på dansk, der baserer sig på kunstig intelligens.
Som hjælpende hånd i løbet af arbejdsdagen kan AI Companion både øge produktiviteten og effektivisere samarbejde samt arbejdsgange.
Mødeagendaer, besvarelse af mails, referater og lignende opgaver, der kræver tid at udføre i løbet af arbejdsdagen, bliver nu fortid, når danske Zoom-brugere fremadrettet får hjælp af Zooms AI-baserede funktion AI Compainion, der nu er tilgængelig på dansk.
”I Zoom er vores mål at levere den bedste kvalitet og tilføre vores kunder værdi, og for de danske Zoom-brugere er det nu muligt at anvende AI-funktionerne på dansk, så hybridarbejde bliver endnu nemmere. Vi tilbyder funktionen AI Companion til alle vores brugere uden ekstraomkostninger og fortsætter med at udvide platformen med nye AI-funktioner, så brugerne også fremadrettet kan få glæde af platformens mange AI-muligheder,” siger Ole Mygind, salgschef for Zoom i Norden og Benelux.
Udover Zooms sprogopgradering, hvor AI Companion understøtter 32 nye sprog, herunder dansk, udvider Zoom værktøjet med flere nye funktioner og forbedringer af de eksisterende funktioner. En af de nye funktioner er mødecoach-værktøjet, der under et møde foretager en taleanalyse med fokus på talehastighed og fyldeord, hvilket giver oplægsholdere værdifuld indsigt i, hvordan de bedst interagerer og engagerer mødedeltagere til Zoom-møder. Desuden er AI Companion tilgængelig i Zoom Events, hvor brugerne kan få hjælp til at skrive e-mails i forbindelse med deltagerregistrering, marketing og billetsalg.
En ressourcebesparelse, der forbedrer virksomhedskommunikationen
På blot to måneder har Zoom AI Companion opnået en væsentlig milepæl, hvor Zoom-platformen nu har nået 125.000 brugerkonti, der bruger det nye AI-værktøj. En af Zooms kunder er softwarevirksomheden inden for bilindustrien Bizzycar, der har stor glæde af Zoom AI Companion.
”Zooms værktøj AI Companion hjælper os med at blive bedre kommunikatører. Vi er meget imponerede over værktøjets nøjagtige output. I praksis bruger vi især AI-funktionen i forbindelse med møder – til at udarbejde mødeagendaer, opsummere take-aways og uddelegere opgaver. Vi har sparet både interne og eksterne ressourcer, hvor Zooms værktøj nu løser de arbejdsopgaver, som vi ellers skulle have hjælp til ude i byen,” siger Lucas Oliveira, der er COO hos Bizzycar.
Nyt og fleksibelt arbejdsrum
Zooms seneste skud på stammen, der også er baseret på kunstig intelligens, er Zoom Docs. Værktøjet er en optimering af alt-i-en-platformen, som giver brugerne et nyt og fleksibelt arbejdsrum, hvor det er muligt at oprette tekstdokumenter, tabeller, indsætte billeder og oprette træk-og-slip-tekstblokke. Fremover bliver det derfor lettere for brugerne at organisere data og opgaver, holde snor i projekter på tværs af arbejdsgrupper og generelt optimere arbejdsflow og hybride arbejdsgange. Zoom Docs bliver tilgængelig i starten af 2024.