I folkeskolen er der ofte store variationer i elevernes forudsætninger, motivation og indlæringsevner.
Det kan være en udfordring for lærere at sikre, at alle elever får tilstrækkelig opmærksomhed og passende udfordringer, især når klasserne er store, og ressourcerne begrænsede.
Det betyder desværre, at det kan forekomme at nogle elever ikke får den opmærksomhed de har brug for, og falder bagud.
Her kommer Rømers Skole ind i billedet, der tilbyder unik form for online undervisning til elever i folkeskolen, hvor faglighed, tryghed og læringsglæde er i fokus.
Rømers Skoles mission og værdier: Skoleglæde og faglig tryghed i fokus
Hos Rømers Skole har de en mission om at tilbyde online undervisning, der skaber skoleglæde og støtter børn på en måde, der føles tryg og overskuelig. Underviserne tilhørende den online skole, er uddannede lærer, der til fuldtid arbejder som folkeskolelærer. De ved derfor godt hvad der skal til, for at mødes med børn i øjenhøjde, så de får den nødvendige støtte.
Individuel opmærksomhed – Hvorfor er det vigtigt?
Når det kommer til online undervisning, kan personlig opmærksomhed være afgørende. På Rømers Skole er der en stor forståelse for, at alle børn lærer forskelligt. Derfor tilrettelægges undervisningen, så den passer til hvert barns unikke behov og læringsstil. Eksempler på dette kan være:
- Fleksible undervisningsforløb, der kan tilpasses barnets skolegang og individuelle behov.
- Små grupper eller én-til-én undervisning, hvor underviseren kan fokusere på netop dit barns udvikling.
- Personlig feedback på opgaver og faglige udfordringer, så barnet får selvtillid i sit eget tempo
Skoleglæde er helt essentielt for firmaet. Ved at skabe en positiv indstilling til skolegang bliver læring mere end bare lektier og afleveringer, men i stedet noget de selvsikkert kan trives i.
Faglig støtte i folkeskolen
Rømers Skole tilbyder et bredt spektrum af faglig støtte til elever i folkeskolen gennem online undervisning. Om det f.eks. er undervisning i dansk, historie, samfundsfag, eller matematik, kan børn få et løft der styrker deres evner i folkeskolen.
Der kan være mange grunde til, at et barn har brug for ekstra faglig støtte, hvor der tilbydes specifikke forløb for dem, der har brug for at få styrket basale færdigheder. Eksempler på dette kunne være:
Grammatik og læseforståelse i dansk for de børn, der har svært ved at forstå skriftlige tekster, grundlæggende regning og matematiske færdigheder, som giver en god start i matematikfaget, eller mundtlig og skriftlig engelsk for dem, der vil styrke deres sprogforståelse og kommunikative evner.
Lektiehjælp og afleveringstræning med Rømers Skole
Lektiehjælp kan være afgørende for mange elever, især når der opstår vanskeligheder ved komplekse emner. Rømers Skole tilbyder online undervisning, der hjælper dit barn gennem lektierne og sørger for, at de forstår stoffet, inden de afleverer.
Det behøver nødvendigvis ikke at handle om specifikke fag. Mange elever er godt med i pensum, men har stadig en uro, når det kommer til forberedelsens til afgangseksamen. Her er der også hjælp at hente, hvor Rømers Skole forbereder eleverne til, hvordan de håndtere store opgaver og eksaminer.
Skoleglæde og selvtillid: Læring skal være en positiv oplevelse
Skoleglæde er uden tvivl en af Rømers Skoles vigtigste værdier. Der er ingen tvivl om, at motivation og positive oplevelser har en stor indflydelse på indlæring. Dette opnås ved at sætte tid af til den enkelte elev, og sætte sig ind i hvilke vanskeligheder, de døjer med.
Faglig selvtillid handler desuden om mere end bare gode karakterer. Hos Rømers Skole bygger de elevernes selvtillid ved at få succesoplevelser og forståelse for det faglige stof, ved bl.a. at fokusere på:
- Ros og konstruktiv feedback for at fremme selvtilliden.
- Individuel tilpasning, så undervisningen passer til den enkeltes niveau.
- Opfølgning på personlige mål, så eleven føler, at de gør fremskridt.
Underviserne giver løbende støtte, som skaber en følelse af sikkerhed og trivsel. Eleverne får ikke kun hjælp til at løse opgaver, men også til at opbygge den selvtillid, de har brug for, når de står over for nye faglige udfordringer.