Playpilot lancerer Gravity, et analyseværktøj til virksomheder i streaming- og underholdningsbranchen.
Gravity gør det muligt at få dugfriske indsigter i realtid omkring udbuddet af film og serier på det danske streaming marked, samt øget kendskab til forbrugernes præferencer.
Gravity udrulles i Danmark, Sverige og Norge og til efteråret også i Storbritannien.
– Vi er utroligt stolte over at lancere Gravity i dag. Det giver ikke blot aktører i underholdningsbranchen et tydeligt overblik over det komplekse streaming marked, men muliggør også dybdegående analyser af udbuddet af indhold i Danmark, såvel som i Norden. Gravity er et længe ventet redskab som for eksempel filmdistributører, produktionsselskaber, streamingtjenester og TV-huse kan bruge til bedre at navigere og få success i et marked der i den grad konkurrerer om seernes tid og penge, mener David Mühle, CEO på Playpilot.
– Vi har gjort os umage for at lytte til branchens ønsker og det er data og flere indsigter omkring forbrugerne der efterspørges. De fleste selskaber har godt styr på deres eget katalog og egne kunder – men få ved ret meget om hvad der sker hos konkurrenterne, hvad der “trender”, hvilke titler der Watchlistes, hvordan pris billedet ser ud og ændrer sig fra dag til dag m.v.
“Gravity” er et produkt som giver et bredere, mangefacetteret billede af branchen og hvordan man sammenligner sig, siger Henning Horn, stifter og CDO.
Gravity har været beta testet af både indholdsudbydere og streamingtjenester i Danmark og Sverige og dataen er baseret på udbuds- og brugerdata fra Playpilot, som er Nordens største streaming aggregator, som for nyligt også lancerede i Storbritannien..
Playpilot har oplevet støt vækst siden start og det faktum at folk i større udstrækning har været hjemme, har øget tilvæksten yderligere. Siden forrige år er tjenesten vokset med 200%.