Norwegian og Strawberry etablerer fælles ”valuta” for loyalitetsprogrammer
Hjem EFTER ARBEJDE Norwegian og Strawberry etablerer fælles ”valuta” for loyalitetsprogrammer

Norwegian og Strawberry etablerer fælles ”valuta” for loyalitetsprogrammer

Af Redaktionen

Norwegian og Strawberry, tidligere Nordic Choice Hotels, etablerer et fælles selskab, som skal give medlemmer af forskellige loyalitetsprogrammer langt flere valgmuligheder end i dag.

Selskabet vil skabe en fælles ”loyalitetsvaluta” og platform, hvor medlemmer kan tjene og bruge point på tværs. Norwegian og Strawberry vil have et ligeværdigt ejerskab i det nye selskab.

Den digitale valuta skal erstatte de pointsystemer, som benyttes af forskellige loyalitetsprogrammer i dag. Det betyder, at medlemmer, som tjener point på hotelovernatninger, kan vælge at bruge dem på flyrejser eller omvendt.

”Norwegians loyalitetsprogram er allerede populært, og vi har arbejdet på at udvikle vores program ved at tænke nyt og samarbejde med andre aktører. Jeg er meget glad for, at vi har fundet sammen med Strawberry, og at vi sammen kan skabe noget, som vil give endnu flere kunder større fordele og mere valgfrihed. Vi ønsker også at invitere andre loyalitetsprogrammer ind i dette samarbejde,” siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.

I første omgang bliver det Norwegian Reward og Strawberrys loyalitetsprogram, som indgår i samarbejdet. Planen er imidlertid at inkludere flere ledende aktører fra hele Norden, så kunderne får endnu flere muligheder for at tjene og bruge point. Det nye selskab vil fra starten nå ud til en stor andel af nordiske husstande.

Norwegian og Strawberry etablerer fælles ”valuta” for loyalitetsprogrammer

Petter A. Stordalen, ejer og grundlægger af Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels), og Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian. Foto: Espen Solli.

”I dag tilbyder vi et univers af spændende oplevelser og et attraktivt loyalitetsprogram med fantastiske partnere. Målet med Strawberry er, at vi skal være mere relevante for flere oftere. Når to selskaber med nordisk forankring og historie går sammen om at skabe en fælles loyalitetsvaluta, er det med til at levere på dette mål. Det vil være en gamechanger for medlemmer og gæster. I praksis betyder det, at alle i Norden vil få endnu bedre og flere muligheder for at tjene og benytte opsparede loyalitetspoint. Vi glæder os til at starte rejsen sammen med Norwegian,” siger Petter A. Stordalen, ejer og grundlægger af Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels).

Både Norwegian og Strawberry har omkring 7,5 millioner medlemmer i sine respektive loyalitetsprogrammer i Norden. Flere detaljer om selskabet og loyalitetsvalutaen vil blive offentliggjort ved lanceringen senere i år. De to eksisterende loyalitetsprogrammer, Norwegian Reward og Strawberrys loyalitetsprogram, videreføres med deres respektive medlemsfordele og vil fortsat være ejet af henholdsvis Norwegian og Strawberry.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>